כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מתפלל שרק יחיה"

טרגדיה ביחידה: לוחם ייצא מחודש לחימה בעזה ופלט כדור ופצע את חברו קשה

סערה לאחר שמעצרו של החייל הלוחם הוארך ארך ארבעה ימים ולווה באיזוק על אף העומס הנפשי הגדול | דובר צה"ל: "האירוע המדובר התרחש בשטח הארץ ולא במהלך פעילות מבצעית"

טרגדיה ביחידה: לוחם ייצא מחודש לחימה בעזה ופלט כדור ופצע את חברו קשה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

לוחם בחטיבת הנח"ל נעצר ע"י המשטרה הצבאית לאחר שירה בטעות בחברו ליחידה ופצע אותו באופן קשה מאוד. האירוע התרחש במהלך סוף השבוע שעבר בתוך חדר האוכל של אחד מהקיבוצים בדרום, כך מדווח Ynet. לאחר 32 ימי לחימה רצופים בעזה הלוחמים יצאו להתאוורות וקיבלו זמן שינה שלאחריה הם התבקשו לנקות את נשקם,תוך שהם עדיין נמצאים בתוך חדר האוכל הסגור.

החקירה הראשונית מעלה כי הלוחם שירה, רב"ט י' לא פרק את המחסנית מהנשק כפי ההוראות ובמהלך הניקוי הלוחם דרך את נשקו. לאחר מכן הוא לחץ על ההדק והכדור נפלט לכוון בטנו של חברו הטוב ש'. הלוחם שנפצע טופל במקום והובהל לחדר הניתוח בבית החולים ברזילי באשקלון שם הוא נותח פעמיים בשני ניתוחים שהצילו בס"ד את חייו.

בימים האחרונים ש' יצא מכלל סכנה ומצבו התייצב. "אני לא מפסיק לחשוב עליו, מתפלל כל יום שרק יחיה. אני שבור וחושב רק עליו, שולח לו חיבוקים ומייחל שנשוב להילחם יחד", אמר החיל שירה למקורביו. אלא שמעצרו עורר סערה ביחידה לאחר שברור לכל כי אין כאן כוונה זדונית או חשש מפני שיבוש הליכי החקירה. יתר על כן, מעצרו שארך ארבעה ימים היה מלווה באיזוק למרות העומס הנפשי והפיזי שמוטל עליו.

עו"ד גרינפלד, שמייצג את החייל שירה, אמר בדיון הארכת המעצר, שבסיומו הורה בית הדין לשחררו, כי "מדובר בחברו הטוב ביותר לצוות, זו תאונה טרגית ונ' כואב אותה מאוד. לא היה כאן שום חשד למשחק בנשק ולו ברמה הנמוכה ביותר". לאחר ההחלטה מסר: "אנו מברכים על החלטת השחרור שקיבלה את עמדתנו שאין לעצור את הלוחם. נמשיך ונלווה את הלוחם בהמשך החקירה כאשר הוא משוחרר".

מדובר צה"ל נמסר לYnet כי "בשונה ממקרי ירי אחרים, האירוע המדובר התרחש בשטח הארץ ולא במהלך פעילות מבצעית. החייל שנפגע מפליטת כדור פונה לקבלת טיפול רפואי כשמצבו מוגדר קשה אך יציב. בעקבות האירוע נפתחה חקירת המשטרה הצבאית לבירור נסיבות האירוע. החייל היורה נעצר, ובהמשך ביקשה התביעה הצבאית להשימו במעצר פתוח. לאחר שבחן את התשתית הראייתית ואת עילות המעצר, הורה בית הדין הצבאי על שהותו של החייל בתנאי מעצר פתוח במפקדת חטיבה בעורף, ללא גישה לנשק, עד ליום 9 בינואר 2024".

חיילים משטרה פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד