כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הן ק-ל כביר לא ימאס תפילת רבים

גדולי ישראל בקריאה נרגשת לבוא מחר לתפילת הרבבות בכותל לשובם של החטופים

תיעוד מרגש ומרטיט - משפחות החטופים שעוברים ימים קשים מאד כאשר יקיריהן שבויים בעזה כבר למעלה מ100 ימים עלו ובאו היום לבתיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט״א בתחינה ובקשה שיעתירו לשובם במהרה כשהם חיים ובריאים ומשם יצאה הקריאה הנחרצת של גדולי ישראל לרבבות עמך בית ישראל אנשים, נשים וטף לבוא מחר יום רביעי ער״ח שבט לתפילת הרבבות בכותל המערבי לשלומם של החטופים, שם יאמרו תהילים ותפילת יו״כ קטן בראשות ובמעמד הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל הגר״ש רבינוביץ

גדולי ישראל בקריאה נרגשת לבוא מחר לתפילת הרבבות בכותל לשובם של החטופים
משפחות החטופים בבית גדולי הדור צילום: איילת השחר

בתחילה הגיעו לביתו של הראשל״צ ורבה של ירושלים הגרש״מ עמאר שקיבל את המשפחות במילות עידוד וחיזוק ויצא בקריאה נרגשת: ״אני קורא לכל אחינו בית ישראל מכל החוגים והעדות, לבוא יחד מחר ולהתאחד בתפילה בכותל המערבי בשעה 15.30. יחד עם גדולי הדור, הרבנים הראשיים וראשי הישיבות יגיעו כולם בהמוניהם ויתפללו שהחטופים יחזרו במהרה לחיק משפחתם בריאים ושלמים״.


מיד לאחמ״כ עלו לביתו של הגאון הצדיק רבי שלום ארוש רבם של חסידי ברסלב וראש מוסדות חוט של חסד שאמר במפגש עם משפחות החטופים: ״אני קורא לכל עם ישראל שיבואו מחר לכותל המערבי לתפילה בשעה 15.30 כדי להציל את עם ישראל ולהתפלל שהחטופים יחזרו במהרה. כולם חייבים לבוא מחר בחשק וברצון להתפלל חזק כדי שיהיה לנו גאולה שלמה״.


משם המשיכו למפגש נדיר ומרגש לביתו של זקן ראשי הישיבות הגאון הצדיק רבי משה צדקה ר״י פורת יוסף שבירך בחום את משפחות החטופים ואמר: ״אנחנו מתפללים כל יום שהחטופים ישוחררו. חשוב מאוד תפילה בציבור, חשוב מאוד שהציבור יגיע מחר להתפלל בכותל למען שחרורם במהרה״.
בישיבת המקובלים ׳נהר שלום׳ פגשו המשפחות את המקובל הצדיק רבי בניהו שמואלי שיצא מגדרו למען החטופים ואמר: ״מחר כולם חייבים להגיע ב-15.30 לרחבת הכותל, להתאחד יחד ולהגיע לתפילה ולזעוק לבורא עולם. הכותל הוא המקום המאחד. לכן כולם חייבים להגיע ולזעוק. בני המשפחה מבקשים להתפלל על יקיריהן החטופים בעזה, הצער שלהם הוא גדול״.


את מסכת הביקורים חתמו המשפחות בביקור לא מפחות מדרמטי בלשכת הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שעצר לראשונה באופן חריג ישיבת בין דין, כינס את הדיינים ומשפחות החטופים בלשכתו וערך תפילה לשובם. הרב הראשי יצא בקריאה נרגשת לציבור הרחב: ״ליבנו יוצא אל המשפחות, אני מבקש לקרוא לכל הציבור להצטרף מחר לתפילה בכותל, כולנו נעמוד ביחד ונתפלל לבורא עולם שישובו בנים ובנות הביתה, שיחזרו בריאים ושלמים ושיתחיל החודש החדש בבשורות טובות״.

זו הפעם השנייה בה מתארגנת תפילת רבים ביוזמת ארגון 'איילת השחר' בראשות הרב שלמה רענן ורבנים ופעילי קירוב חרדים מוכרים: הרבנית ריקי סיטון, הרב דוד דרוק יו"ר ארגון 'כיסופים' ואיש התקשורת ישראל כהן העומדים בקשר רציף עם משפחות החטופים, תחת היוזמה 'ופדויי ה' ישובון' - כאשר עצרת התפילה הראשונה התקיימה כזכור לפני מספר שבועות, במוצאי שבת, ליד קברו של מרן בעל 'חזון איש' זי"ע בבני ברק, בהשתתפות אלפים רבים. גם עצרת זו התקיימה לבקשת משפחות החטופים תוך תחינה "שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים", ואף עתה, בטוחים אנו כי הן ק-ל כביר לא ימאס תפילת רבים.

מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד