ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אלו הגזרות המתוכננות

דרמה בדיון התקציב: ראש הממשלה התנגד להצעת האוצר

ראש הממשלה כינס הערב דיון בנושא תקציב המדינה לשנת 2024 | פרק המיסים המסתמן יכלול את ביטול נק׳ הזיכוי ממס הכנסה להורים עובדים לילדים בגיל 0-3, ‏העלאת המע״מ ב-1% ועוד

דרמה בדיון התקציב: ראש הממשלה התנגד להצעת האוצר
נתניהו וסמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi, Flash90

בשעת ערב מוקדמת הסתיימה הפגישה המקצועית של ראש הממשלה נתניהו ונציגי האוצר, באשר לתקציב לשנת 2024. בסיומו הדיון דווח כי נתניהו לא אישר את שני הצעדים המרכזיים שהציג האוצר, בין היתר העלאת המע״מ ב-1% וביטול נקודות הזיכוי ממס להורים עובדים וביקש לבחון בעצמו את הנתונים לפני קבלת החלטה סופית. בדיון עצמו הבהיר סמוטריץ׳ כי המס על הבנקים יגדל ל-1.4 מיליארד ש״ח בשנה, ומסר כי השיג הסכמות עם בכירי משרדו על הקיצוץ בכספים הקואליציוניים. 

מוקדם יותר היום דווח כי נגיד בנק ישראל לא הוזמן לפגישה המקצועית שכונסה היום רה״מ נתניהו עם האוצר, על תקציב המדינה. מי שכן זומן לדיון המכריע הוא מקורבו של ראש הממשלה, פרופ׳ אבי שמחון. 

באשר לגזרות התקציביות פרק המיסים המסתמן יכלול את ביטול נק׳ הזיכוי ממס הכנסה להורים עובדים לילדים בגיל 0-3, ‏העלאת המע״מ ב-1% החל מ-2025, ‏הארכת מס הרכישה המוגדל ברמה של 8% וביטול הטבות במס שבח וכן‏ מס רווחי יתר על הבנקים וחברות - 1 מיליארד ש״ח.

בנוסף דווח כי משרד האוצר מקדם הטלת מס נסיעה על רכבים חשמליים בגובה 15 אג' עבור כל 1 ק"מ נסועה, כאשר מרחק הנסיעה ייבדק במכוני הרישוי אחת לשנה. זאת, במסגרת חוק ההסדרים אותו מתכוון משרד האוצר לאשר יחד עם התקציב המתוקן לשנת 2024 שיגיע לאישור הממשלה ביום חמישי הקרוב. אם יאושר, המס יוטל החל מ 2026

אבל לא כל השרים מרוצים מהתקציב שמתבשל. כך למשל השר שלמה קרעי אמר הערב ב׳גלי ישראל׳ כי ״אגף התקציבים כנראה קיבל חשק מהפסיקה של בג"ץ שאומרת 'אנחנו מלכי העולם ואין לנו שום בלם', אגף התקציבים כנראה התאהב ביכולת השלטונית הזו והוא עושה את אותו דבר למשרד שלנו ולמשרדים נוספים. בכל בקשה או ניסיון לקדם פרויקטים הם מערימים קשיים״.

תקציב המדינה בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד