ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הסיבה שלא חשף

הפנטגון פרסם: זו הסיבה להיעלמות שר ההגנה

הפנטגון פרסם אתמול באופן רשמי את הסיבה לאשפוזו ולהיעלמותו של שר ההגנה אוסטין: ניתוח להסרת סרטן הערמונית. כשנשאל מדוע אוסטין לא חשף כי הוא אובחן כחולה בסרטן הערמונית - דובר הפנטגון, האלוף פט ריידר, אמר כי המצב היה "אישי מאוד"

הפנטגון פרסם: זו הסיבה להיעלמות שר ההגנה
לויד אוסטין צילום: לשכת נשיא אוקראינה

שר ההגנה לויד אוסטין מתמודד עם סרטן הערמונית, כך על פי הצהרה של המרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד.

בהצהרה נאמר, כי הסרטן התגלה בתחילת דצמבר. אוסטין עבר "הליך כירורגי זעיר פולשני" ב-22 בדצמבר שנקרא כריתת ערמונית לטיפול בסרטן.

"הוא היה בהרדמה בזמן ההליך הרפואי. השר אוסטין התאושש ללא אירועים מהניתוח שלו וחזר למחרת בבוקר לביתו". עוד ציינו כי "סרטן הערמונית שלו התגלה מוקדם, והפרוגנוזה (תחזית) שלו מצוינת".

כזכור הפנטגון התמודד עם שאלות רבות לאחר שנחשף ביום שישי האחרון כי אוסטין אושפז בוולטר ריד ב-1 בינואר ואושפז במשך מספר ימים בלא שהציבור ידע דבר. לאחר מכן דווח כי הנשיא ביידן, בכירי הביטחון הלאומי ואפילו סגנית שרת ההגנה קתלין היקס - שקיבלה על עצמה את סמכויותיו של אוסטין - לא היו מודעים לאשפוזו של שר ההגנה, עד שלושה ימים לאחר אשפוזו.

ב-1 בינואר, אוסטין אושפז שוב בבית החולים עקב סיבוכים "כולל בחילות עם כאבי בטן, ירכיים וכאבי רגליים". בהמשך התברר כי הוא סבל מדלקת.

כשנשאל מדוע אוסטין לא חשף כי הוא אובחן כחולה בסרטן הערמונית - דובר הפנטגון, האלוף פט ריידר, אמר כי המצב היה "אישי מאוד".

"סרטן הערמונית והנהלים הקשורים הם כמובן אישיים מאוד", אמר ריידר במהלך תדרוך לתקשורת. "נוודא שנהיה שקופים ככל האפשר בהמשך, ושוב, נאחל לשר החלמה מהירה".

במשך שמונת הימים האחרונים "אוסטין לא איבד את הכרתו" הדגיש דובר הפנטגון.

ריידר לא אמר אם לוח הזמנים של השר יושפע מההליך או מהסיבוכים, אך ציין כי אוסטין "עסוק באופן פעיל בתפקידיו ונמצא בקשר שוטף עם הצוות שלו".

בית חולים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד