כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התנכלות אנטי יהודית

משפחה חרדית תובעת את העירייה לאחר שאסרה להפוך חניה פרטית לבית כנסת

משפחה חרדית שתכננה לשפץ את החניון הפרטי שלה ולהופכו לבית כנסת עד 25 איש בעיר ג'קסון שבניו ג'רזי, תובעת את העיריה על אפליה והתנכלות. העיריייה אסרה על המשפחה לשנות את ייעודו. לטענת המשפחה ההחלטה נגדם נובעת מאנטישמיות

משפחה חרדית תובעת את העירייה לאחר שאסרה להפוך חניה פרטית לבית כנסת
בית כנסת (אילוסטרציה) צילום: Pixabay

בכירים בעיריית ג'קסון ניו ג'רזי מואשמים בהפליה לרעה של משפחה חרדית שתכננה לשפץ את החניה הפרטית שלה שלה ולהפוך אותו לבית כנסת, כך על פי תביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית אברהם וחנה מצליח הגישו תביעה פדרלית נגד מועצת העיירה ב-5 בינואר, בטענה שדחיית תוכניותיהם להסב חניה פרטית שלא נמצאת בשימוש מנותק ברחוב אשפורד לחלל מגורים, נבעה אך ורק מפעילות מסוימת אחת שהמשפחה תכננה, בניית בית כנסת שכונתי.

התלונה מגיעה לאחר שוועדת התכנון דחתה את בקשת משפחת מצליח לפני 8 חודשים, חבר המועצה ג'יימס הארלי אמר לתקשורת המקומית כי בית כנסת ישנה את היעוד של המקום ולכן הוא נגד הבקשה.

בתלונה נטען כי "הבקשה נדחתה משום שהמקום יכול לכלול עד 25 אנשים, למעט המשפחה עצמה, והבקשה הגיעה על ידי משפחה יהודית אורתודוקסית".

עוד נטען: "אם השימוש של משפחת מצליח בחניון היה למפגשים לא דתיים שהיו חלק מחיי הבית היומיומיים שלהם, ההיתר לא היה נשלל", נכתב בתלונה. "מפגשים לא דתיים כאלה יכולים לכלול מועדוני ספרים, מסיבות ברביקיו או פעילויות דומות אחרות שלא היו אסורות בבית מגורים".

התביעה החדשה מגיעה לאחר שעיריית ג'קסון סיימה התדיינות משפטית בת כמעט עשור, בשל סידרת תביעות מבית ספר חרדי כולל משרד המשפטים האמריקני שעמד לצד החרדים, וטען כי כי גורמים רשמיים בעירייה נכנעו לאיומים אנטישמיים, והעבירו חוקים לעצור את צעדיהם של החרדים.

העיירה הסכימה לשלם למעלה מ-5 מיליון דולר פיצויים לתובעים, אך נראה כי בעירייה לא למדו לקח.

ניו ג'רזי אנטישמיות בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד