ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מאיימים במלחמה

בייג'ין הודיעה לוושינגטון כי היא "לעולם לא תוותר" בסוגיית טייוואן

סין דורשת מארה"ב "להפסיק לחמש את טייוואן", האי שסין רואה כחלק בלתי נפרד משטחה, והתחייבה להחזירו לרשותה גם אם תיאלץ להשתמש בכוח

בייג'ין הודיעה לוושינגטון כי היא "לעולם לא תוותר" בסוגיית טייוואן
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

בייג'ין הודיעה כי בכירי הצבא הסיני הודיעו לעמיתיהם האמריקנים במהלך דיונים בוושינגטון, כי סין "לעולם לא תוותר" בסוגיית טייוואן, הסינים קראו להם להפסיק מהלכים "פרובוקטיביים" בדרום סין.

משרד ההגנה הסיני מסר בהודעה שפורסמה לאחר השיחות שהתקיימו ביום שני ושלישי, כי "סין לעולם לא תוותר או תיסוג בסוגיית טייוואן", כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

סין גם דורשת מארה"ב "להפסיק לחמש את טייוואן", האי שסין רואה כחלק בלתי נפרד משטחה, והתחייבה להחזירו גם אם תיאלץ להשתמש בכוח.

השבוע מתקיים באי בחירות לנשיאות ולפרלמנט אשר בייג'ין וגם וושינגטון עוקבות אחריהם מקרוב, בגלל חשיבות ההצבעה הזו על עתיד היחסים בין האי לבייג'ין.

משרד ההגנה הסיני הוסיף בהודעתו כי גורמי צבא סיניים הודיעו לעמיתיהם האמריקאים על הצורך של ארצות הברית להפסיק את "מהלכיה הפרובוקטיביים" בים סין הדרומי. בשבוע שעבר ערכו שתי המדינות תרגילים צבאיים.

בהצהרה נאמר כי הצד הסיני דחק בוושינגטון "להפחית את הפריסה הצבאית שלה ואת התנועות הפרובוקטיביות שלה בים סין הדרומי, ולהפסיק לתמוך בהפרות ובפרובוקציות שבוצעו על ידי מדינות בודדות".

בהצהרה נאמר עוד: "ארה"ב חייבת להבין היטב את הסיבות לבעיות ביטחוניות ימיות ואוויריות, ולרסן את כוחותיה בקווי החזית".

בהודעתו הדגיש משרד ההגנה הסיני כי "הצד הסיני גם הבהיר את עמדתו הרשמית ואת חששותיו העיקריים בנושאים הקשורים לאינטרסים הליבה של סין ולנושאים בינלאומיים חמים".

ארצות הברית סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד