כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בראשות הרבנים הראשיים

בהשתתפות רבבות אלפי בית ישראל: עצרת תפילה בכותל המערבי להשבת החטופים משבי חמאס

עצרת תפילה ענקית וקבלת עול מלכות שמים בראשות הרבנים הראשיים לישראל, התקיימה היום  (ד) במקום שריד בית מקדשנו | מערך היסעים אדיר הוביל את הרבבות לעצרת התפילה הענקית | במקום התקיימה תפילת יו"כ קטן וקבלת עול מלכות שמים ברוב עם למען החשת גאולתם ופדות נפשם של אחינו הנתונים בצרה ובשביה בידי זדים ארורים

בהשתתפות רבבות אלפי בית ישראל: עצרת תפילה בכותל המערבי להשבת החטופים משבי חמאס
תפילה בכותל צילום: יעקב כהן

למעלה מחמישים אלף איש השתתפו היום (ד) בעצרת הרבבות לתפילת רבים שהתקיימה בעת פתיחת שערי הרחמים בזמן המסוגל של ערב ר"ח שבט בכותל המערבי, כדי לעורר רחמי שמים למען שובם המהיר של 136 החטופים הנתונים בשבי האויב המר לביתם ולחיק משפחתם. 

במעמד התפילה השתתפו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הרה"ר הגאון רבי דוד לאו, הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל, רבנים חשובים נוספים, שרים, ח"כים ואישי ציבור. 

כבר החל מהשעה 14:00 בצהריים הגיעו אל הכותל המערבי מאות אוטובוסים מכל רחבי הארץ במערך הסעות מאורגן, שפעל ללא עלות, כאשר כמאה אוטובוסים נוספים ביצעו איסוף משכונות העיר ירושלים.

בשעה 15:30 החל מעמד התפילה המרטיט בתפילה בוקעת רקיעים ובתחינה לשחרורם של אחינו בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה, שנחטפו בידי זדים אכזריים ללב עזה.

את האירוע פתח רב הכותל הגר"ש רבינוביץ בפרקי תהילים ובדברים נרגשים ואמר ״כי עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע, וכי דווקא בשעה זו, 'עת צרה' שבה עם ישראל נתון במצב כה קשה, הרי זהו הזמן להתעורר ולקרוע שערי שמים בתפילה, 'וממנה יוושע' - להשבת השבויים והנעדרים ולניצחון במלחמה״. בהמשך קרא לאחדות העם לאור המצב הקשה ושבעז"ה באחדות נביא את הניצחון במלחמה. 

לאחר מכן נמשך מעמד אמירת פרקי תהילים על ידי משפחות החטופים בשבי חמאס, ולאחר מכן התפלל הקהל האדיר את סדר תפילת יו"כ קטן, י"ג מידות של רחמים, 'שמע קולנו' פסוק בפסוק, מעמד עול מלכות שמים מפיו של הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א ותקיעת שופרות, ואמירת סדר התפילה כנהוג בכל תפילת יו"כ קטן, ואמירת 'למנצח על הגיתית' שבו מוזכר הפסוק "מפי עוללים... להשבית אויב ומתנקם".

הרה"ר הגר"י לאו הוסיף תפילה מיוחדת לשובם של נעדרים, שחיבר הרה"ק רבי קלמיש מפיצסנא הי"ד שנהרג על קדושת ה' בימי השואה הנוראה, ולאחר מכן התקיימה תפילת מנחה ברוב עם. בסיומה, פצח הקהל בשירת 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה' שריגשה וסחפה את ההמונים ברוח של תקווה שהתקבלו התפילות לרצון לפני אדון כל.

האירוע התנהל בסדר מופתי, ומהמשטרה נמסר כי האירוע התקיים ללא כל אירועים חריגים. מאות סדרנים מטעם הקרן למורשת הכותל אבטחו לצד כוחות הביטחון את האירוע והכווינו את קהל ההמונים לכל אורך עצרת התפילה. 

נציין, כי עשרות אלפי קונטרסים עם סדר התפילות למעמד המיוחד, הודפסו וחולקו לקהל הרבבות וברחבת הכותל הוצב מסך ששידר את מעמד התפילה מקרוב. כמו כן, התאפשר לבאים לפקוד באותו זמן מסוגל את קברי האבות בחברון, קבר הרשב"י במירון, קבר רחל או את קבר הרמח"ל, להצטרף מרחוק לתפילת הרבים.

מעמד התפילה האדיר התקיים לבקשת המשפחות אשר יודעות כי אין להם על מי להישען אלא על אבינו שבשמים. על כן, מתוך תחושת ערבות הדדית ואחדות הלבבות, התכנסו כאמור רבבות אלפי ישראל לעורר רחמים ולשפוך שיח בכותל המערבי - לתפילת רבים לפדיון השבויים והחזרתם בריאים בגופם ובנפשם. 

יצוין, כי לקראת מעמד תפילת הרבבות בכותל המערבי עלו מארגני העצרת עם משפחות החטופים למעונם של ראש ישיבת פוניבז', הגרב"ד פוברסקי שליט"א, ראש ישיבת אורחות תורה הגר"ש שטיינמן שליט"א, זקן ראשי הישיבות וראש ישיבת פורת יוסף, הגה"צ רבי משה צדקה שליט"א, הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגרמ"ש עמאר שליט"א, רבה של בני ברק, הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א, הגר"ש מחפוד שליט"א, הגאון הצדיק רבי שלום הרוש שליט"א ראש מוסדות חוט של חסד, המקובל הגה"צ רבי בניהו שמואלי שליט"א והרה"ר לישראל הגר"ד לאו שליט"א. 

הרבנים השמיעו בפניהם דברי חיזוק ונטפי תקווה לשחרורם של בני משפחתם בריאים ושלמים בגופם ובנפשם, וקראו לכלל ישראל להתכנס ולזעוק ולהתחנן ליד שריד בית מקדשנו, המקום שממנו לא זזה שכינה מעולם, כדי לקרוע שערי שמים לפדיונם המהיר משבי החמאס, ולהביא מרפא לצערם הרב. "אנחנו מעתירים על החטופים בכל יום ויום", אמרו ראשי הישיבות וחשובי הרבנים, "ובוודאי כל מי שיכול יעתיר בתפילה בזמן המסוגל ובמקום המסוגל. וגם מי שאין בידו, לא ימנע עצמו מתפילה באותה עת ויצטרף לתפילת הרבים".

זו עצרת תפילת הרבים השנייה שמתארגנת בתקופה האחרונה ביוזמת ארגון 'איילת השחר' בראשות הרב שלמה רענן לצד רבנים ופעילי קירוב חרדים מוכרים: הרבנית ריקי סיטון, הרב דוד דרוק יו"ר ארגון 'כיסופים' ואיש התקשורת ישראל כהן העומדים בקשר רציף עם משפחות החטופים, תחת היוזמה 'ופדויי ה' ישובון' - כאשר עצרת התפילה הראשונה התקיימה כזכור לפני מספר שבועות, במוצאי שבת, ליד קברו של מרן בעל 'חזון איש' זי"ע בבני ברק, בהשתתפות אלפים רבים - ואף עתה, בטוחים אנו כי הן ק-ל כביר לא ימאס תפילת רבים.

חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד