ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
משלוחי הנשק חודשו

גרמניה: חיל האוויר הסעודי הפיל טילים שהיו מיועדים לישראל

ממשלת גרמניה מבצעת פניית פרסה בייצוא נשק. הממשלה תאפשר משלוח של טילים ומטוסי קרב יורופייטר לסעודיה. גרמניה חידשה את משלוחי הנשק לסעודיה. חיל האוויר הסעודי הפיל טילים חות'ים שהיו מיועדים לישראל

 גרמניה: חיל האוויר הסעודי הפיל טילים שהיו מיועדים לישראל
אילוסטרציה צילום: pixabay

הממשלה הגרמנית בראשות הקנצלר אולף שולץ בוחנת מחדש את יחסיה עם סעודיה. לאחר מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, "סעודיה תרמה תרומה משמעותית לביטחון ישראל", כך אמרה שרת החוץ אנאלה ברבוק ב-7 בינואר במהלך ביקור בישראל. "וזה עוזר להכיל את הסכנה של התפשטות הסכסוך ברחבי האזור" אמרה.

כזכור ממשלת גרמניה בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל הגבילה את יצוא הנשק הגרמני לערב הסעודית באוקטובר 2018. זאת בתגובה לרצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ומעורבותה של סעודיה במלחמה בתימן.

עכשיו קואליציית המרכז-שמאל בגרמניה שקלה מחדש את ההגבלות. בסוף דצמבר, ממשלת גרמניה אישרה ייצוא של 150 טילים מונחי לייזר IRIS-T לערב הסעודית. דובר הממשלה, סטפן הבסטריט, אישר זאת היום, כך דיווח תאגיד השידור הגרמני DW.

על פי הדיווח, שר החוץ לא רוצה לחסום מכירת מטוסי קרב אירופיים לסעודיה. יש כבר 72 יורופייטרים שמתעופפים תחת דגל משפחת המלוכה הסעודית. בריטניה רוצה לספק 48 נוספים שכבר הוזמנו וגם שולמו. אבל זה דורש את אישור ממשלת גרמניה כי היורופייטר, הידוע גם בשם טייפון, הוא ייצור משותף לשתי המדינות.

"חיל האוויר הסעודי הפעיל גם יורופייטרים כדי להפיל טילים חות'ים שהיו מיועדים לישראל", אמר דובר הממשלה, סטפן הבסטריט, בברלין ביום שני. "ולאור כל ההתפתחויות הללו יש לראות את עמדת ממשלת גרמניה בנוגע ליורופייטר".

מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בבונדסטאג, הגוש השמרני של האיחוד הנוצרי-דמוקרטי (CDU) והאיחוד הנוצרי-חברתי (CSU), בירכה על הקו החדש של הממשלה הפדרלית. עם זאת, יש התנגדות בתוך הממשלה עצמה - מצד מחוקקים של מפלגת הירוקים שהופתעו מההודעה של בארבוק.

על פי הדיווח, למפלגה שורשים בתנועת השלום של גרמניה. ומדיניות החוץ שלהם מעוצבת על ידי אתיקה ולא משיקולים גיאופוליטיים. ההסכם הקואליציוני קובע במפורש שלא יהיה אישור משלוחי נשק לאף מדינה שמעורבת ישירות במלחמה בתימן.

שרה נאני, דוברת מפלגת הירוקים בפרלמנט לענייני ביטחון אמרה, כי למרות שתפקידה של סעודיה בסכסוך בתימן השתנה מעט, "זו לא סיבה עבורי לאשר את יורופייטרס", אמרה ל-DW.

הירוקים הסכימו למשלוחי נשק לאוקראינה "מכיוון שיש סיבות טובות לתת לדמוקרטיה את ההזדמנות להגן על עצמה. אני לא מוצאת את הסיבות הטובות האלה במקרה של ערב הסעודית", הסבירה נאני.

סעודיה גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד