א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נתונים נוראיים

ארבעה מכל עשרה עובדים יהודים חווים אנטישמיות בעבודה

גל של שנאת יהודים משתולל במקום העבודה בבריטניה. חלק מהיהודים שנסקרו, דיווחו כי עמיתיהם הכחישו את מה שקרה ב-7 באוקטובר, אחרים אמרו כי עמיתיהם השתמשו במונחים אנטישמיים סביב כסף

ארבעה מכל עשרה עובדים יהודים חווים אנטישמיות בעבודה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מאז הפיגועים ב-7 באוקטובר, כ-40% מהעובדים היהודים חוו אנטישמיות במקום העבודה, כך לפי סקר שנערך על ידי ארגון צדקה לתעסוקה.

מתוך 500 העובדים היהודים שנסקרו על ידי ארגון Work Avenue שלושים ותשעה אחוז אמרו כי חוו אנטישמיות מצד עמיתים או לקוחות.

תקריות אנטישמיות התרחשו במהלך שיחה ישירה עם עמיתים, פוסטים ברשתות חברתיות, מיילים פנימיים, בלוגים ודיונים. חלק מהמשיבים אמרו כי עמיתים נמנעו מליצור איתם קשר.

חלק ניכר מהתקריות התרכזו סביב הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר ומלחמתה של ישראל נגד חמאס בעזה. חלקם דיווחו כי עמיתיהם הכחישו את מה שקרה ב-7 באוקטובר, אחרים אמרו כי עמיתיהם השתמשו במונחים אנטישמיים סביב כסף והשפעה.

אחת המשתתפות בסקר סיפרה לעובדת אחרת שבנה שרד את הטבח ברעים, בת דודתה נרצחה ומישהי שהיא מכירה נחטפה, היא אמרה כי עובדת אחרת ששמעה את השיחה, קטעה אותה ואמרה לה שהיא תומכת בחמאס וברצח אזרחים ישראלים חפים מפשע. היא הוסיפה שהיא מתנגדת לקיומה של מדינת ישראל. "היא כינתה אותי 'רוצח תינוקות' בין שלל השמצות אחרות".

אדם אחד שהשתתף בסקר סיפר שעמיתיו לא ידעו שהוא יהודי, ושמע הערות קבועות "המביעות שנאה ליהודים ולישראל, כולל דברים כמו 'שוב היהודים החלאות האלה'. היו גם הערות כמו 'שקית יהודית' כדי לתאר אנשים שלהוטים להשיג כסף".

אדם אחר אמר: "חוויתי אנטישמיות עקבית. התעלמו ממני במפגשים חברתיים, הציקו לי והתייחסו אלי אחרת. הם טוענים שישראל היא מדינה גזענית, שהיא מבצעת רצח עם ושאי אפשר לסמוך על יהודים".

בחלק מהמקרים, הפגיעה החריפה בשל כישלון ההנהלה לפעול, וחלקם דיווחו כי האנטישמיות באה מצוות בכירים, כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish chronicle.

חברת Work Avenue, המספקת תמיכה תעסוקתית ועסקית לקהילה היהודית, יזמה את המחקר בנובמבר לאחר שקיבלה מספר מדאיג של דיווחים על התנהגות אנטי-יהודית במקום העבודה.

מנכ"לית החברה, דבי לברט, אמרה: "זו תקופה קשה מאוד עבור הקהילה שלנו, כאשר אנו מתאבלים על אלה שאבדו ב-7 באוקטובר, דואגים לחברים ולמשפחה בישראל ונאלצים להתמודד עם האנטישמיות הגואה בבית. ארבעה מתוך עשרה יהודים שהגיבו לסקר שלנו סובלים משנאה גם במקום העבודה - שאמור להיות מרחב בטוח - זה מזעזע. זה מאוד מרגיז שאנשים לא מרגישים בטוחים בעבודה כמו בבית שלהם, למרות שאנשים רבים מבלים את רוב זמנם בעבודה".

אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד