ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ציר הרשע

מל"ט תקיפה חדש שפותח על ידי איראן הגיע לרוסיה

מל"ט תקיפה חדש שפותח על ידי איראן למלחמת רוסיה אוקראינה, הגיע לרוסיה. המל"ט מצויד בטכנולוגיה לחיפוש מטרות בשדה הקרב בעלי ערך גבוה. טהראן קרובה לספק למוסקבה טילים בליסטיים לראשונה מאז פרצה המלחמה בפברואר 2022

מל"ט תקיפה חדש שפותח על ידי איראן הגיע לרוסיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

איראן פיתחה מל"ט תקיפה חדש למלחמה של רוסיה באוקראינה, ונראה שהיא קרובה לספק למוסקבה טילי קרקע-קרקע, כך טען מקור ביטחוני לרשת סקיי ניוז.

מל"ט ה-107 שאהד, תואר ככלי טיס בלתי מאויש מסוג "נפץ וסיור", מצויד בטכנולוגיה לחיפוש מטרות בשדה הקרב בעלי ערך גבוה כמו מערכות רקטות שיגור בריטיות ואמריקאיות המשמשות כוחות אוקראינים.

המקור אמר ל"סקיי ניוז" כי "יתכן כי כמה יחידות" של המל"ט המעוצב במיוחד הגיעו לרוסיה בעסקה המוערכת בשווי של יותר מ-2 מיליון דולר.

"איראן פועלת לתמוך באינטרסים של רוסיה בנוגע לאוקראינה", אמר המקור.

אוקראינה ובעלות בריתה המערביות האשימו בעבר את טהראן בכך שסיפקה למוסקבה מאות רחפני תקיפה חד-כיווניים הידועים כשאהד 131 ושאהד 136 - המכונים "מל"טים מתאבדים" מכיוון שהם טסים לתוך מטרות ומתפוצצות בפגיעה.

רוסיה משתמשת ברחפנים וטילים יחד כדי לנסות לחדור את ההגנה האווירית של אוקראינה בגלי התקפות קטלניות נגד מטרות אזרחיות וצבאיות ברחבי המדינה שהתגברו בימים האחרונים.

אורכו של המל"ט כ-2.5 מטרים ועם מוטת כנפיים של שלושה מטרים, ניתן לשגר את המל"ט מכלי רכב ולפי ההערכות יש לו טווח של עד 1,500 ק"מ, אמר המקור.

הוא יכול לשדר שידור חי, המל"ט יכול לשמש לזיהוי מטרות בקו החזית של אוקראינה לפגיעה במערכות נשק.

עוד דווח, כי איראן קרובה לספק טילים בליסטיים לרוסיה. השותפות תהפוך למשמעותית עוד יותר עם אספקת טילים בליסטיים איראניים לרוסיה, הם הרבה יותר קטלניים וקשים יותר להפלה מאשר מל"טים.

"ממידע מהימן נראה שאיראן ורוסיה חידשו את עסקת הנשק ורוסיה מצפה לקבל מתישהו בקרוב, מערכות טילי קרקע-קרקע מדויקות", אמר הגורם הביטחוני, זה כולל טילים עם טווח ארוך מ-300 ק"מ.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד