כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חמינאי הורה אישית

איראן מעורבת עמוקות באימון החות'ים: ארה"ב ובריטניה רומזות לפעולה צבאית

ארה"ב ובריטניה רומזות לפעולה צבאית נגד החות'ים לאחר המתקפה הגדולה ביותר של החות'ים בים האדום. ה'טלגרף' דיווח כי החות'ים אומנו על ידי איראן באקדמיה הימית בהכוונת המנהיג העליון של איראן

איראן מעורבת עמוקות באימון החות'ים: ארה"ב ובריטניה רומזות לפעולה צבאית
עלי חמינאי צילום: מתוך רשת X

ארה"ב ובריטניה רמזו שהן יתקפו את המורדים החות'ים בתימן, לאחר שאתמול כוחות הקואליציה הדפו את המתקפה הגדולה ביותר עד כה על ספינות בים סוף.

מטוסים וספינות מלחמה הפילו אתמול 21 מל"טים וטילים ששוגרו על ידי החות'ים הנתמכים על ידי איראן.

בעלות הברית הזהירו מפני "השלכות" להתקפות מסוג זה. כשנשאל על תקיפות פוטנציאליות בתימן, אמר שר ההגנה של בריטניה, גרנט שאפס: "צפו במרחב הזה". החות'ים אמרו שהם תקפו ספינה אמריקאית המספקת תמיכה לישראל.

החות'ים טענו שוב ושוב כי הם תוקפים ספינות סוחר הקשורות לישראל במחאה על פעולות ישראל במהלך המלחמה בעזה, אך הם תוקפים למעשה כל מה שנראה להם, גם אם אין לספינה כל קשר לישראל.

על רקע התקיפות הללו, מדווח ה'טלגרף' בריטי, כי קבוצה של 200 שכירי חרב מהמורדים החות'ים בתימן נשלחו להתאמן באקדמיה הימית המובחרת של איראן הקשורה למנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית של איראן על חופי הים הכספי. על פי הדיווח, איראן אחראית באופן ישיר על המתקפות בים סוף.

עוד דווח, כי חמינאי מעורב אישית במצור הימי שהחל בנובמבר ומספק נשק לחות'ים כדי שיוכלו לתקוף את הספינות.

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, האשים את איראן בהתקפות החות'ים על ספינות מסחריות בים האדום ביום רביעי, ואמר שהחות'ים לא היו יכולים לאיים על נתיב שילוח עולמי מרכזי אלמלא תמיכתה של טהראן.

"התקיפות הללו זכו לסיוע ועזרה של איראן באמצעות ציוד טכנולוגי, מידע מודיעיני, והן משפיעות על אנשים בחיים", אמר בלינקן.

"היו מאות התקפות כעת מאז נובמבר על ספנות בים האדום, והשפיעו על ספינות מ-40 מדינות שונות", אמר. "והיה לנו את הטילים והמל"טים הגדולים רק אתמול".

איראן בריטניה ארה"ב מלחמת חרבות ברזל עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד