י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

השר שהתנתק מהווטסאפ והיו"ר שמוכר את הדירה

והשבוע בלייבל'ה: הדירה שדרעי מציע למכירה | החייל ששיגע את גדולי ישראל, ביקש תמונה עם ראש העיר | הפרשן הבכיר שקיבל את הרישיון בחזרה והרכיב משקפיים אופנתיים | מי השר שהתנתק מהווטסאפ? | סגן השר שמחלק מתנות לח"כים | וגם: הבכיר ב'דגל' שלווה במשטרה לבית החולים והעסקן מהישיבות שעבר צנתור בליבו

השר שהתנתק מהווטסאפ והיו"ר שמוכר את הדירה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

מתח רב עבר מאז צאת השבת על לייבל'ה כשהחלה להסתובב השמועה אודות האסיפה הדחופה שיזם הרבי מויז'ניץ, שגרמה למתח וסחרור בקרב כל נייעסני תבל. זמני השהות ב'קיפקעס' וב'מקוואות' בכל המקומות התארכו מאוד ונרשמו הימורים בכל הקבוצות לצד התערבויות על מה ידבר הרבי בהפתעה. למעיישה, הזוכים כולם הם אלו שהימרו על מגבית. לייבל'ה חשב כי בכסף של ההימורים היה אפשר כבר לכסות את כל החובות של הבית מדרש. 

אריה דרעי, האיש שמזוהה עם הר נוף יותר מכל, החליט כבר לפני מספר חודשים להעתיק את מקום מגוריו לבית וגן. הסיבה לטענת המקורבים אליו: שיפוצים שהדירה עוברת והוספת יחידות דיור. אלא שמתברר שהאיש מעמיד את ביתו למכירה. על הסכום אותו הוא דורש לייבל'ה לא מדווח.

אח של שר חרדי בממשלה נפל לפני שבוע לעומק של שלש מטר בגלל שלא שם לב. האיש יצא בנזק קל יחסית של שבירת כתף ולייבל'ה מאחל החלמה מהירה מכל הלב לאחיו של השר.

ומי שמתנזר מטכנולוגיה במסגרת ימי השובבי"ם הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שניתק את הוואטספ מהפלאפון שלו לפני תקופה, ומאז כך זה נראה יש לו הרבה מאוד זמן להיות שקוע בעבודה. לייבל'ה תוהה מתי השרים החרדים ילמדו ממנו?

ומי שהפתיע השבוע את השרים והחכי"ם בש"ס הוא סגן שר החקלאות מוישה אבוטבול שחילק להם בסיעה תיקים מפנקים לחורף וכובע שמש לקיץ מתנת המשרד. כמובן שלא מדובר בשוחד בחירות. 

בכנס "המשפיעים" של חסידות גור שנערך השבוע הבחין לייבל'ה בהתגודדות מעניינת. כשהתקרב זיהה שם את האיש החזק בגור מוטי בבצ'יק ומנכ"ל משרדו יהודה מורגנשטרן משוחחים עם ראה"ע ירושלים משה ליאון והנציג הגוראי במועצה יוחנן וייצמן.

הפרשן הבכיר במגזר החרדי ישראל כהן, מי שעומד בהתנדבות מלאה מאחורי כל הכינוסים במגזר להשבת החטופים, קיבל השבוע את ברכתו של ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן במעונו ברחוב הרב ורנר בבני ברק. 

חדי העין יוכלו להבחין כי ישראל כהן התחדש במשקפיים חדשים ואופנתיים. לייבל'ה יכול לחשוף כעת כי ישראל קיבל השבוע את רישיונו מחדש לאחר בירוקרטיה רצינית במערך התחבורה במדינת ישראל. האם ישראל כהן יחזור לנהוג שוב, או ימשיך להתנייד בדרייברים לאחר שהתרגל לנהגים צמודים? ימים יגידו. 

בוועדת תכנון ובניה בירושלים, הפתיעו האת היו"ר ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר, כשחגגו לו ברוב עם יום הולדת. השתתפו כל צמרת העיריה: ראש העיר משה ליאון וכל צוות לשכתו, סגני ראש העיר, מנכ"ל העיריה, גזבר, מהנדס העיר, חברי מועצת העיר, מנהלי אגפים ועוד. 

אפרופו ראוכברגר, בברית לבנו של עמנואל זלטס, הרל"ש של ראוכברגר ומי שבקי בכל רזי הבנייה בירושלים, שנערכה ביום ראשון השבוע בפסגת זאב - נצפו הגר"י אפרתי לצד ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן. 

לייבל'ה התרגש במיוחד כשהגיע השבוע למעמד הכנסת ספר תורה בשכונת בית וגן - הכנסת ספר תורה מרגשת לבית המדרש נועם ה' שהכניסה הקהילה בראשות ראש הקהל ר' שימען ברייטקופף לעילוי נשמתו של אליה יאנובסקי הי"ד שנפל בקרב בעזה - ואביו הוא ממתפללי בית המדרש. בני הקהילה ועמך בית ישראל התגייסו ותוך שלושים יום יש ספר תורה הכי מהודר שיש. 

לייבל'ה ראה במעמד כתיבת האותיות את אמיר אשל המכונה החייל של גדולי ישראל שהגיע למעמד וראה את ראש העיר ירושלים משה ליאון וביקש ממנו שיצטלם עם ילדיו. ראש העיר שהוא חביבם של גדולי ישראל וראשי הישיבות נענה בחיוב. 

במעמד כתיבת האותיות ראה לייבל'ה את הנגיד ר' בנצי קנריק יועצו הבכיר של ראש העיר ירושלים משה ליאון בהתנדבות, הפועל למען הכלל והפרט בצורה מעוררת השתאות.  

ואחרי התאריך בשבוע שעבר, השבוע בשער מגזין 'משפחה' עם ההורים של דוד מיטלמן הי"ד שנפל בשמחת תורה. בעריכה בשער נכתב בטעות בן מיטלמן בעקבות כתב הספורט של חדשות 12. השער תוקן במיידי בפרסום ברביעי אך נשאר בחנויות עם 'בן'. 

מיד עם שקיעת החמה של יום חמישי, מיהר לייבל'ה למסעדת היוקרה "דה רסטרונט" במלון גלי צאנז בנתניה שם ניתן להתפנק ממיטב מאכלי השבת ממטבח השף ללא הגבלה. לייבל'ה, שמקפיד לאכול ולאכול עד השעות הקטנות של הלילה, ראה לפתע במקום את השר עמיחי שיקלי כשהוא מתפנק על צ'ולנט עסיסי במיוחד כשהוא ממתיק שיח עם האסטרטג יוסי רוזנבוים שיודע כמו תמיד איפה יש את האוכל הכי טוב. לייבל'ה שמע שההחלטה על פרישה מהמשרד לשיוויון חברתי התקבלה אחרי הצ'ולנט.

לייבל'ה הגיע לכנסת שם ראה במסדרונות הכנסת את כתבי הכנסת הצעירים אברהם פריינד מ'בחדרי חרדים' ומרדכי הלפרין מ'קול חי' מקבלים תדרוך מהיר מהשר מאיר פרוש. 

הרב לוי מטוסוב, שליח חב"ד למוסדות האיחוד האירופי ונציג "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) לאיחוד, נפגש בכנסת עם יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה והניח לו תפילין להצלחת המלחמה. 

לייבל'ה הגיע בשבת האחרונה לשבת ההתאחדות השנתית של תומכי גיליונות 'באר הפרשה' שנערכה בראשות המשפיע הנודע רבי מיילך בידרמן במלון 'גלי צאנז'. לייבל'ה לא הסתדר כל כך עם השעות של הקידושים בליל שבת לפנות בוקר, ובשבת לפני השקיעה רק נטל ידיים לסעודה, אך הדברים של ר' מיילך חיזקו אותו. מי שתרגם ללייבל'ה את הדברים מאידיש היה איש המשכנתאות ישראל לינדר, מקורבו של ר' מיילך.

במוצאי שבת ראה לייבל'ה את איש העסקים שאול סגל מתברך בחביבות יתירה מהמשפיע ר' מיילך.

לייבל'ה שלח את שליחו לוועידת העסקים של בעלזא בניו יורק שם ראה את העסקנים פיני רינגל, קלמן יעגער, הנגיד ליזר איגל מבעלי Ezra Medical Center‏. 

בהמשך ראה את הצלם אברומי ברגר עומד על סולם גבוה וראש מגיע השמימה כשהוא מתעד את הוועידה המיוחדת. 

לייבל'ה גם מביא תמונות מהאירוע המטורף של חסידות סקווירא בפולין לשם הגיעו נגידי החסידות ושועי עולם שתרמו מינימום 100 אלף דולר לבניית בית המדרש. לייבל'ה ראה את העסקן הכל יכול של סקווירא שלום אליה פלברבוים. 

גם את חיים הרמן מעסקני סקווירא ראה לייבל'ה מאושר מתמיד במסע. 

את אמן הרגש מוטי שטיינמץ ראה לייבל'ה יחד עם מנהלו האישי רובי בנט בפאתי נתב"ג בדרכם לסבב הופעות בארצות הברית. 

בשעה 14:00 של יום ראשון השבוע, שעה בה לייבל'ה רגיל לראות את חברי הכנסת עובדים קשה בוועדות, התוודע לייבל'ה לאירוע גדול שמתרחש בירושלים – חנוכת "מרכז וייס" של עמותת 'עלי שיח' - מרכז תעסוקה חדשני לבוגרים בעלי מוגבלויות, שם ראה רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת ועוד רבים וטובים. אבל תמונה אחת שהגיעה ללייבלה צדה את עיניו במיוחד, וזו היתה הסתודדות ארוכה וחשאית של יו"ר וועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר איש אגודת ישראל, וסגן יו"ר הכנסת ח"כ ארז מלול איש מפלגת ש"ס. מה שיצא מהדו שיח הזה ליייבל'ה לא יכול לדווח בשלב זה, אבל יכול רק לבשר כי דברים טובים מאוד בדרך.

וכשלייבל'ה רצה להירגע השבוע הוא הלך למעסה הצפתי בנצי רוזנברג. לייבל'ה ששמע שמדובר באחד המסאז'יסטים הגדולים במגזר ראה את אחד הבכירים מתפנק כדבעי. 

את העסקן הרפואי מוישי הרמן ראה לייבל'ה בשיחת נפש עם גיסו איש התקשורת במילואים בני רוזנטל בברית של האחיין שנערכה אצל האדמו"ר מויז'ניץ. לייבל'ה שמע שבני רוזנטל הביא מעטפה למגבית. 

את המפיקים המוזיקליים נתי לבקוביץ, אלי לב והמוזיקאי שמחה אברמצ'יק, ראה לייבלה במפגש היינות 'הגורן' בבני ברק, כשהם משוחחים על כל מה שחדש וחם בתעשיית המוזיקה. לייבלה תוהה האם נשמע בקרוב על הפקה מוזיקלית חדשה ומעניינת.

בציון של ר' ישעיה'לה בן ר' משה בקרעסטיר ראה לייבל'ה את הזמר הבריטי גרשי אורי מתפלל בכוונה עצומה. לייבל'ה התרגש מאוד ממרפסת הכהנים. 

המלחין והבעל מנגן בנצי שטיין נצפה עובר עם הנחשונים הראשונים להרים את התרומה לרבו האדמו"ר מויז'ניץ מיד אחרי נאומו של האדמו"ר. 

לייבל'ה ראה ברמה ג' בבית שמש מודעה בבית המדרש של דושינסקיא כי ענק הזמר זאנוויל וויינברגר תרם תרומה מכובדת מארה"ב לבית המדרש.

זאנוויל עצמו הגיע במיוחד לארץ לחתונה של בנו של ראש ישיבת נתיבות חכמה הגאון רבי דניאל וולפסון שנערכה בכתר הרימון.  

אחד מנציגי דגל התורה בעפולה ומעסקניה הבולטים היה בדרכו לבני ברק עם אשתו שהיתה בדרכה ללדת. הוא נצפה עם ליווי משטרתי עד לבית חולים מעייני הישועה בכדי להגיע במהירות מעפולה. 

ואחד העסקנים של 'דגל התורה' המאחד את הישיבות עבר צנתור בליבו בבית החולים. היו"ר הצעיר שאולי חולם יום אחד על ראשות עיריית מודיעין עילית בישר לחבריו כי הוא ברוך ה' מתלוצץ עם רופאיו. 

את שר הדתות מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן ראה לייבל'ה השבוע מגיעים לעיריית נתיבות לפגישת עבודה עם ראש העיר יחיאל זוהר לדון על הכנות להילולת 40 שנה ל'בבא סאלי'.

בחתונה הגדולה לבת הזקונים של המשפיע וראש הדגל של ה'חברא קדישא' רבי דוד קלצקין הידוע כאיש שער הביטחון באמונה, ראה לייבל'ה את ריקוד המטאטא המסורתי עם כחל 12 בניו וחתניו כן ירבו. 

ברכת למאיר אייזנברגר שנכנס לתפקיד חדש כמנהל פרסום בעיתון המוביל בארה”ב במגזר החסידי 'די וואך' ובחברת JDN האמריקאית, הדומיננטית בדיגיטל היהודי בארה”ב ובכלל. "הפרסום החרדי באמריקה היום הוא ענף עצום, הן בעיתונות המודפסת והן בדיגיטל”, אומר אייזנברגר."בעוד שבעבר הסתמכנו באופן כמעט בלעדי על העיתונים השבועיים המודפסים, כיום אנחנו רואים נוכחות משמעותית מאוד של הקהילה החרדית גם ברשתות החברתיות, באתרי חדשות ותוכן מקומיים ובמהדורות ניוזלטרים יומיות באימייל".

במהלך אירוע הוקרה למאות מתנדבות ארגון נותנים כח בניהולו של הרב צביקה שלזינגר בפתח תקווה שם הגיע לכבד ראש העיר רמי גרינברג אשר נשא נאום נרגש על גודל חשיבות ההתנדבות והנתינה לשני ובמיוחד לילדים מיוחדים.

הזמר שמעון לוי שהוציא השבוע סינגל-קליפ "רק עוד ניגון", נצפה באולפני קול פליי, בראיון והשמעת בכורה אצל מאסטרו יואלי דיקמן, יחד עם איש היח"צ מענדי קורנט. 

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב למגיש חדשות 12 עופר חדד ורעייתו הודי לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לפרשן הפוליטי של 'ישראל היום' יהודה שלזינגר שחגג השבוע את שמחת בר המצווה לבנו. במערכת הפוליטית בירכו אותו בפומבי ובפרטי.

ברכת מזל טוב לשר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש לרגל הולדת הנכד בן לחתנו איש החינוך ור"מ בכולל 'עמלים בתורה' הר"ר אהרן הרשטיין.

ברכת מזל טוב לעסקן דודי שמואל מראשי ארגון "לשבוע" ומאנשי ביתו של האדמו"ר מקרעטשניף לרגל שמחת בר המצווה לבנו, בשמחה ראה לייבל'ה משתתפים יו"ר אגו"י פנחס הומינר, מ"מ ראש העיר והמועמד לראשות העיר זוהר בלום, המועמד לראה"ע מתן דיל, שי קזיוף מש"ס, רמי מדהלה מהליכוד יו"ר ועד העובדים בעירייה ועוד.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידינו צלם חצר הקודש בעלזא אברהם משה שפירא המכונה א.מ.ש לרגל שמחת הולדת הבת במזל טוב כמידי שנה בשנה.

ברכת מזל טוב לחיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות בזק"א ומי שפיקד במשך החודשים האחרונים על מתנדבי זק"א שפועלים בדרום לרגל שמחת בר המצווה לבנו. בשמחה ראה לייבל'ה את שר הבריאות אוריאל בוסו, ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, נשיא זק"א הרב איל משיח, הרב רפי מנת, מפקד היחצ"א של פיקוד העורף גולן ואך, הילד אריאל זוהר שכל משפחתו נרצחו בנחל עוז, רבנים וראשי ארגון זק"א. 

ברכת מזל טוב לנהוראי לחיאני יו"ר המועצה הדתית בעיר צפת. רבנים ואישי ציבור הגיעו לברך. מי שהגיע לאחל מזל טוב הוא איש הקשרים הנודע אליהו שכטר. 

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד