י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
יש לה אינטרס

דיווח: במערב חושדים שקטאר ידעה על תוכנית הטבח של חמאס

בשבועות האחרונים, גורמי מודיעין מערביים, אמרו כי אמנם אין להם הוכחות מוצקות, אך יש אינדיקציות לכך שקטאר ידעה על ה-7 באוקטובר יותר ממה שסיפרה  

דיווח: במערב חושדים שקטאר ידעה על תוכנית הטבח של חמאס
הנייה בפגישה עם אמיר קטאר צילום: נסיכות קטאר

האם קטאר, שהיא התומכת הפיננסית הגדולה ביותר של חמאס והעניקה מקלט לכמה ממנהיגי חמאס במלונות יוקרה, באמת לא ידעה דבר על התוכניות לתקוף את ישראל?

גורמי מודיעין מערביים אמרו ל'פוליטיקו' כי הם חושדים שקטאר ידעה יותר על המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר מבעוד מועד ולא כפי שהיא טענה. אך אומרים שחסרות להם ראיות מוצקות לאשר את החשד.

"אנחנו עדיין בוחנים את זה", אמר איש מודיעין בכיר של מעצמה אירופאית גדולה, והוסיף כי היה "עשן" אך חסר האקדח המעשן.

על פי הדיווח, גורמי המודיעין רואים מניע לקטאר לגבות מתקפה כזו: "זה האינטרס של קטאר לשים מכשולים בדרך לתהליך הנורמליזציה בין סעודיה לישראל", אמר אחד הגורמים הרשמיים. "כל שינוי במאזן הכוחות יערער את מעמדה של קטאר כשחקנית דיפלומטית בכירה שיכולה לעשות הכל".

בעוד שחלק ניכר מהדיון הציבורי סביב ה-7 באוקטובר התמקד במעורבות הפוטנציאלית של איראן, בעלת ברית אדוקה של חמאס, אך השאלה מה קטאר ידעה על כך נשאלה על ידי מנהיגי המערב.

"זה האינטרס של קטאר לשים מכשולים בדרך לתהליך הנורמליזציה בין סעודיה לישראל", אמר אחד הבכירים.

תפקידה הייחודי של קטאר הפך את האמירות לבחירה טבעית לשמש כמתווכת במשא ומתן בין חמאס וישראל - על כך היא זכתה לשבחים רבים מארה"ב.

"אנו אסירי תודה רבה", אמר מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן לראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבדולרחמן בן ג'סים אל-ת'אני, במהלך ביקור בדוחא השבוע, "על המנהיגות המתמשכת שלך במאמץ הזה, על העבודה הבלתי נלאית לנסות לשחרר את החטופים הנותרים".

למרות השבחים הציבוריים, מאחורי הקלעים, גורמים במערב אומרים שקטאר התקשתה לענות על שאלות מרכזיות סביב ה-7 באוקטובר.

אחת הסיבות לכך שגורמי מודיעין מערביים אמרו שהם מפקפקים בטענת קטאר שלא ידעו על התקיפה המתוכננת, כי סוכנויות הביטחון במדינה עוקבות אחר כל צעד של מנהיגי חמאס שחיים במדינה, כולל איסמעיל הנייה. גם הוא וגם בכירים קטארים אחרים ממשיכים ליהנות ממקלט בחיק הפאר של קטאר.

 

 

חמאס קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד