ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מנסים למנוע הסלמה

השליח האמריקני בביירות: "צריך פתרון זמני בגבול בין לבנון לישראל"

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין הגיע ללבנון על רקע ההידרדרות מול ישראל, ואמר כי ארה"ב פועלת להשגת פתרון דיפלומטי. "ממשלת ישראל הדגישה כי היא מעדיפה פתרון דיפלומטי ואני מאמין שזה מה ששני הצדדים רוצים", אמר

השליח האמריקני בביירות: "צריך פתרון זמני בגבול בין לבנון לישראל"
עמוס הוכשטיין צילום: ויקיפדיה/אדי ישראלי, פלאש 90

בצל המתיחות בצפון הגיע השליח האמריקני עמוס הוכשטיין לביירות, שם נפגש עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי. נזכיר כי בשבוע שעבר הגיע הוכשטיין לביקור בארץ במהלכו נפגש עם ראש הממשלה נתניהו.

הוכשטיין הדגיש את "הצורך לפעול להרגעת המצב בדרום לבנון, גם אם לא ניתן להגיע להסכם של פתרון קבע בשלב הנוכחי". יחד עם זאת קרא לפעול "לפשרה זמנית כדי שהעניינים לא יתפתחו לרעה".

‏עוד אמר הוכשטיין בלבנון: "אנחנו פועלים להביא פתרון דיפלומטי על מנת שהלבנונים יחזרו לבתיהם בדרום. אנחנו נמצאים בשלב קשה ואני בטוח שהעם הלבנוני לא רוצה שהעניינים לא ידרדרו. ממשלת ישראל הדגישה כי היא מעדיפה פתרון דיפלומטי ואני מאמין שזה מה ששני הצדדים רוצים".

ראש ממשלת לבנון מיקאתי אמר: "העדיפות חייבת להיות הפסקת האש בעזה והפסקת 'התוקפנות' הישראלית בלבנון וההפרות החוזרות ונשנות של הריבונות הלבנונית. אנחנו רוצים שלום ויציבות באמצעות עמידה בהחלטות הבין-לאומיות".

יחד עם זאת, דובר מטעם הבית הלבן אמר: "ארה"ב הבהירה כי היא לא תומכת בהתפשטות של המשבר בעזה ללבנון ואנחנו ממשיכים לנסות ולמצות את כל האפשרויות הדיפלומטיות כדי שהאזרחים הישראלים והלבנונים שעזבו את בתיהם סמוך לגבול יוכלו לשוב אליהם ולחיות שם בביטחון ויציבות".

לבנון חיזבאללה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד