י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר ההתפטרות

תביעת ענק נגד האוניברסיטה: עשו יותר כדי למגר את האפליה

סטודנטים יהודים שלומדים בהרווארד הגישו תביעה כנגד האוניברסיטה בשל העובדה שהאוניברסיטה הפכה להיות מה שהם מכנים כ"מעוז של אנטישמיות משתוללת"

תביעת ענק נגד האוניברסיטה: עשו יותר כדי למגר את האפליה
בניין האוניברסיטה צילום: Pixabay

לבית המשפט הפדרלי בבוסטון הוגשה אמש (רביעי) תביעה ע"י סטודנטים יהודיים בה הם מאשימים את הנהלת האוניברסיטה באכיפה בררנית של מדיניות ההגנה על סטודנטים יהודיים מפני הטרדה, בהתעלמות מהבקשות של הסטודנטים היהודיים להפגין, וכן בכך שהאוניברסיטה מעסיקה פרופסורים שתומכים באלימות נגד יהודים ומפיצים תעמולה אנטישמית.

הם טוענים כי הקמפוס הפך להיות "מעוז של אנטישמיות משתוללת". בשל כך, הם מבקשים שבית המשפט יוצא צו מניעה בנושא ההטרדה שיחייב את האוניברסיטה להגביר את המאמצים למגר את האפליה. חשש באוניברסיטאות אחרות מפני תביעות דומות שיוגשו בהמשך כנגדן, כמו אוניברסיטת ניו יורק ואוניברסיטת קליפורניה שבברקלי.

כזכור לפני כשבועיים הודיעה ד"ר קלודין גיי, נשיאת אוניברסיטת היוקרה הרווארד, כי היא מתפטרת מתפקידה. זאת לאחר האישומים שהוטחו בה ברשתות החברתיות על פסקאות שלמות שהיא העתיקה ללא ציון הקרדיט הראוי במהלך הכנת עבודת הדוקטורט שלה. כמחליפה מונה נשיא חדש לאוניברסיטה - הפרופסור היהודי אלן גרבר. אלן הוא רופא אמריקאי וכלכלן בענייני בריאות בהכשרתו.

לימודים תביעה אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד