כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"תסייע במינוי מ"מ"

לשכת נתניהו: נציבת שב"ס הביעה נכונות לסיים את תפקידה

לשכת ראש הממשלה עדכנה כי נציבת שב"ס קטי פרי תסיים את תפקידה בתום קדנציה מלאה של 3 שנים. "ראש הממשלה ביקש מהנציבה להביא מניסיונה ולסייע לממלא המקום המועמד מטעם השר, בביצוע הליך חפיפה מקצועי וסדור", נמסר מלשכת נתניהו

לשכת נתניהו: נציבת שב"ס הביעה נכונות לסיים את תפקידה
בן גביר ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה עדכנו הערב (חמישי) כי נציבת שב"ס קטי פרי תסיים את תפקידה בתום קדנציה מלאה של 3 שנים ותסייע במינוי ממלא מקומה בביצוע הליך חפיפה מקצועי.

ההתערבות של ראש הממשלה בנושא מגיעה ברקע המשבר מול המחנה הממלכתי לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע על סיום תפקידה של הנציבה.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב: "ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לנציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, על מנת להגיע להסכמה על המשך רציפות פיקודית ומוכנות שירות בתי הסוהר בעת לחימה.

לאור האתגרים הרבים העומדים בפני הארגון, ראש הממשלה ביקש לפעול על מנת לשמור על הארגון ולמען האינטרס הלאומי של המדינה".

עוד נמסר: "הנציבה מסרה כי כשם שראתה את טובת המדינה לאורך כל שירותה, היא הביעה את נכונותה לסיים את תפקידה בתום קדנציה מלאה של 3 שנים בהן שירתה בתפקיד.

בנוסף ביקש ראש הממשלה מהנציבה להביא מניסיונה ולסייע לממלא המקום המועמד מטעם השר, בביצוע הליך חפיפה מקצועי וסדור. ראש הממשלה הודה לנציבה על 36 שנות שירות בהן קידמה והובילה שינויים רבים בארגון למען בטחון מדינת ישראל ואיחל לה הצלחה בהמשך הדרך".

כזכור, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט בחודש הקודם שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי. לפי בן גביר, ההחלטה שלא להאריך את כהונתה התקבלה "בשל חוסר אמון מוחלט ופערים שאינם ניתנים לגישור". 

השר בן גביר נימק את החלטתו שלא להאריך את כהונת הנציבה: "בשל חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

"בין היתר", טען בן גביר, "ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, התנהלותה באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים, במהלכו ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש. ההתנהלות הכושלת בטיפול ראש ארגון הפשיעה כוטייר, והחזרתו לתאו שבוע בלבד לאחר שהתרחשו התפרעויות בבית הסוהר".

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הגיבה במתקפה חריפה נגד השר בן גביר ואמרה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב״ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה".

יומיים אחרי שבן גביר הודיע על סיום תפקידה הודיע כי החליט למנות את מזכירו הביטחוני, ניצב קובי יעקובי, לממלא מקום נציב שב"ס.

בנימין נתניהו איתמר בן גביר שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד