כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חמישה מקרי תחלואה

שני חולי חצבת נוספים התגלו בצפון

משרד הבריאות מעדכן על שני חולי חצבת נוספים בצפון. מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה

שני חולי חצבת נוספים התגלו בצפון
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: Chen Leopold / Flash 90

בהמשך להודעה מיום ג' משרד הבריאות מעדכן על ילד לא מחוסן ומבוגר נוסף מהצפון שחלו בחצבת, כאשר סך הכל עד כה אומתו חמישה מקרי תחלואה במחוז צפון בחודש האחרון. בעקבות חקירה אפידמיולוגית שנעשתה במחוז צפון של משרד הבריאות, נמצא קשר אפידמיולוגי בין המקרים, כאשר מקור התחלואה הוא אדם שנדבק בחצבת בחו"ל לפני כחודש ושהה במלר"ד (מיון).

משרד הבריאות מבקש מכל אדם ששהה במחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז רפואי צפון (פוריה). בין התאריכים 26.12.2023 עד 09.01.2024 כולל בשעה 16:00 ועד לתאריך 22.12.23 בשעה 03:00, ליצור קשר עם הרופא המטפל, במידה ומופיעים תסמינים של חום וכאבי ראש ולאחר מספר ימים מופיעה פריחה.

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים.

במידה ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי. במידה ומופיעים תסמינים ועד לבירור רפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה.

כזכור לפני יומיים משרד הבריאות עדכן על ילד לא מחוסן נגד חצבת ומבוגר מהצפון שחלו בחצבת. בשני המקרים לא זוהה מקור להדבקה ואף אחד מהם לא שהה בחו"ל לאחרונה. משרד הבריאות מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות.

 

חצבת חיסון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד