א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קטאר מעורבת

ה'ניו יורק טיימס': ישראל וחמאס מנהלות מגעים להעברת תרופות לחטופים

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי קטאר מנהלת דיונים מול ראשי חמאס להעביר תרופות לחטופים הישראלים ברצועת עזה. מנהלי המשא ומתן דנו בסוגי התרופות הדרושות, כמה תרופות נדרשות וכיצד לספק אותן

ה'ניו יורק טיימס': ישראל וחמאס מנהלות מגעים להעברת תרופות לחטופים
תמונות החטופים בתל אביב צילום: גילי יערי, פלאש 90

קטאר בדיונים עם חמאס לספק תרופות חיוניות לחטופים ישראלים ברצועת עזה, במקביל לדיונים על הכנסת תרופות עבור אזרחי עזה, כך אמרו גורמים רשמיים ל'ניו יורק טיימס'.

137 חטופים עדיין מוחזקים בעזה במשך כמעט 100 ימים ורבים סובלים ממצבים בריאותיים הדורשים טיפול רפואי קבוע, כולל סרטן וסוכרת. במשפחותיהם מודאגים כאשר המלחמה נכנסת לחודש הרביעי שלה ולאחר שחטופים ששוחררו סיפרו דברים מזעזעים על התנאים שהיו להם בשבי. בני משפחות החטופים העלו את הצורך בתרופות במהלך פגישה בדוחא עם ראש ממשלת קטאר, כך לדברי דניאל ליפשיץ, נכדו של אחד החטופים.

גורם הבקיא בשיחות, שדיבר בעילום שם בשל רגישותן, אישר את הפגישה. הוא אמר שמנהלי המשא ומתן דנו בסוגי התרופות הדרושות, כמה נדרשות וכיצד לספק אותן. התנהלו דיונים עם ארגונים בינלאומיים שיכולים לעזור לספק אותם.

קטאר הפכה למתווכת מרכזית בין חמאס וישראל במשא ומתן על בני הערובה. השיחות על סיוע רפואי נפרדות ממשא ומתן רחב יותר על שחרור חטופים.

גורם ישראלי בכיר אישר כי השיחות על תרופות לחטופים ולאזרחים עזה התקדמו. חוסאם בדראן, בכיר בחמאס, אישר לעיתון כי חמאס דן בנושא "בחיוביות רבה".

חטופים קטאר מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד