כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הדיון בהאג

בכיר חמאס בראיון: "ייתכן שבעקבות המשפט היחס לחמאס ישתנה"

עוד אמר סאמי אבו זוהרי כי העולם לא יכול יותר להתעלם מהמצב של הפלסטינים. היום כל ממשלות האזור חייבות להתייחס לסוגיה הפלסטינית"

בכיר חמאס בראיון: "ייתכן שבעקבות המשפט היחס לחמאס ישתנה"
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Attia Muhammed/Flash90

בכיר חמאס בחו"ל סאמי אבו זוהרי אומר בראיון היום (חמישי) לאל-ג'זירה כי אחת ממטרות השבעה באוקטובר הייתה להחזיר את הסוגייה הלפסטינית לשיח העולמי, היו הרבה שטענו שעלינו לחיות בדו-קיום עם הכיבוש, הרבה מדינות ערב שהתקדמו לנורמליזציה והתעלמו מהפלסטינים, היום כל ממשלות האזור חייבות להתייחס לסוגיה הפלסטינית", הדברים הובאו ב'כאן 11'.

עוד אמר בכיר חמאס אבו זוהרי בראיון כי "עצם קיום בית הדין הבינ"ל לצדק ישיבה בה הוא חוקר את הכיבוש על פשעי רצח העם אותם מבצע - הוא כבר דבר חשוב, נקווה שישראל תורשע. להערכת בית הדין יש משמעות מדינית ומוסרית, גם בנוגע לחמאס ולפלגים הפלסטיניים, שעל העולם להעריך אותם מחדש ובמיוחד מדינות אירופה, ייתכן שבעקבות המשפט היחס של מדינות אירופה לעבר חמאס ושאר הפלגים ישתנה".

בדיון היום בבית המשפט בהאג שרת המשפטים של דרום אפריקה אמרה כי "העם הפלסטיני נשלל מזכותו להגדרה עצמית מאז 1948. החוקים של ישראל נועדו לכפות אפרטהייד על הפלסטינים והם חומקים מהעונש מאז 1948, ההרס והאלימות לא החלו ב-7 באוקטובר, אלא במשך עשרות שנים. הפלסטינים נתונים לרדיפה, ובמשך שנים ישראל הטילה מצור על עזה. ישראל פתחה במתקפה גדולה על עזה והפרה את האמנה למניעת פשע רצח עם".

עוד האשימה: "רמת ההרג שנוהגת ישראל בעזה הפכה את כל האזורים ברצועת עזה לא בטוחים הם נתונים להפצצות ללא הפסקה. מספר ההרוגים בעזה הוא הגדול בעולם בפרק זמן כל כך קצר - רובם נשים וילדים, ההרג הישראלי גדול מדי וגופות רבות קבורות בקברי אחים - מאות משפחות בעזה נמחקו לחלוטין ואיש לא נשאר בחיים".

חמאס אל ג'זירה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד