ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נתמכים על ידי איראן

ארה"ב ובריטניה יתקפו הלילה את החות'ים

בריטניה וארה"ב יתקפו הלילה את המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן. ההחלטה הגיעה לאחר ישיבת חירום של הקבינט הבריטיץ השרים נקראו לאשר את התקיפה לאחר שספינות הותקפו בים האדום

ארה"ב ובריטניה יתקפו הלילה את החות'ים
מטוס קרב בריטי צילום: Pixabay

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק קיים הערב ישיבת קבינט חירום עם שרים לאשר תקיפות אוויריות נגד החות'ים בתימן. ראש הממשלה דן בתגובה להתקפות נגד ספינות שנפגעו בים האדום. ממשרד ראש הממשלה הבריטי סירבו להגיב לקראת מה שצפוי להיות מבצע צבאי משמעותי בראשות ארצות הברית.

אבל מקורות אישרו ל'דיילי מייל' כי סונאק מוכן לחתום על פעולות צבאיות נגד החות'ים, שפתחו בשורה של התקפות על ספנות סוחר בים האדום בשבועות האחרונים.

התוכניות הושלמו היום לאחר ישיבות המועצה לביטחון לאומי של ראש הממשלה וועדת החירום, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

הדיבורים על מתקפה משותפת של ארה"ב ובריטניה על המורדים החות'ים גברו בימים האחרונים בשל התקיפות הרבות כנקמה על המלחמה בעזה.

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, הזהיר אמש מפני 'השלכות' אם החות'ים ימשיכו בהתקפות, וקרא לאיראן להפסיק את תמיכתם במורדים.

שר ההגנה הבריטי, גרנט שאפס, אמר גם כי "אין ספק" שטהראן מעורבת ומספקת נשק ומודיעין עבור התקפות הקשורות למתקפה הצבאית הישראלית בעזה, ואמר "צפו במרחב הזה".

דיפלומטים מערביים אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' כי המטרות ככל הנראה יכללו אתרי שיגור טילים ומל"טים, מכ"מים ומחסני נשק סביב מספר ערים בתימן. גם הבירה צנעא נמצאת ברשימת היעדים האפשריים.

עוד דווח, כי החות'ים העבירו כלי נשק וציוד למקומות אחרים. והקימו ביצורים מחשש להתקפה של ארה"ב ובעלות בריתה, כך אמר פקיד הגנה אמריקאי ואדם המקורב לחות'ים.

החות'ים אגרו את הטילים שלהם בבונקרים שנבנה על ידי נשיא תימן לשעבר עלי עבדאללה סאלח בצנעא, אזור צפוף אוכלוסין, כך אמר המקורב לחות'ים. מתחיל להזכיר את רצועת עזה.

 

 

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד