כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משווק כאמצעי לירידה במשקל

זהירות מתוסף התזונה המתחזה: "ברכה מזויפת ממשרד הבריאות"

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכה ומרכישה של המוצר "אנרצ'י", המשווק כאמצעי לירידה במשקל, ועל אריזתו מתנשא 'אישור' וברכה מזויפת ממשרד הבריאות

זהירות מתוסף התזונה המתחזה: "ברכה מזויפת ממשרד הבריאות"
בית מרקחת, אילוסטרציה צילום: freepik

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכה ומרכישה של המוצר "אנרצ'י", המשווק כאמצעי לירידה במשקל, ועל אריזתו מתנשא 'אישור' וברכה מזויפת ממשרד הבריאות.

לאחר בדיקה נמצא כי המוצר משווק ללא רישיון יצרן, פרטי בית העסק המופיעים על התווית לא משויכים למפעל מזון בעל רישיון יצרן ממשרד הבריאות, והוא לא מאושר למטרות הרפואיות המפורטות. בנוסף לכך, הציטוטים המופיעים על גב אריזת המוצר ומיוחסים לגורמי המשרד הם מזויפים וחסרי כל זיקה למציאות. הבדיקה נערכה בעקבות פניות רבות שהגיעו למשרד בנוגע לפרסומי המוצר "אנרצ'י" המשווק כפתרון רפואי למספר מצבים רפואיים לרבות מחלות לב וסכרת, תוך ייחוס סגולות ריפוי אסורות להרזיה וירידה במשקל. 

 המשרד מזהיר את הציבור מפני השימוש בתוספי תזונה כמו כדורים, אבקות, חליטות, משחות ושיקויים המפורסמים ככאלו בעלי סגולות ריפוי או כתכשירים למניעת מחלות. פרסומים אלו, יוצרים אשליית טיפול ומשתמשים עלולים להימנע מקבלת הטיפול הנדרש למצבם הרפואי ובכך לסכן את עצמם.

משרד הבריאות מזכיר לציבור כי אנשים המעוניינים לרדת במשקל או/ו לצרוך תוספי תזונה להתייעץ עם תזונאי\ת בעל\ת רישיון ממשרד הבריאות, לבצע פעילות גופנית ולהקפיד על תזונה בריאה. בנוסף, ניתן לייחס סגולות ריפוי/מניעה רק לתכשירים רפואיים ותרופות שנקבעו לאחר הוכחת יעילות, בטיחותם ואיכותם. 

 

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד