ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סקרים מפוברקים

סין 'מפגיזה' את טייוואן בחדשות מזויפות לקראת הבחירות

סין משתמשת בסקרים מפוברקים ובטענות שקריות ברשתות החברתיות כדי לחזק את המחנה שלה בבחירות בטייוואן. התובעים אמרו שהעיתונאי "העמיד פנים שראיין או דגם יותר מ-300 אזרחים" ופיברק תוצאות

סין 'מפגיזה' את טייוואן בחדשות מזויפות לקראת הבחירות
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

ב-21 בדצמבר עצרו שלטונות טייוואן עיתונאי מקומי בשם לין אייסן יואן, שעבד עבור ערוץ קיקיוני בשם 'פינגר מדיה' (Fingermedia) לאחר שפרסם סקר שלראשונה הראה את המועמד הידידותי לסין, שכביכול בדרך לזכות בבחירות לנשיאות שיתקיים מחר 13 בינואר.

התובעים בטייוואן בדקו את הסקרים החשודים במסגרת החוק החדש למניעת הסתננות זרה לאי הדמוקרטי - שנועד להתמודד עם התערבות סינית - ואמרו כי ממצאיו של לין זויפו ותוזמנו על ידי בכירים במפלגה הקומוניסטית הסינית. התובעים אמרו שלין "העמיד פנים שראיין או דגם יותר מ-300 אזרחים" במהלך שמונה סקרים בראיונות טלפוניים, אך הם "מעולם לא התקיימו, והוא בדה סקרי פופולריות כוזבים" אמרו התובעים, כך דיווח אתר 'פוליטיקו'.

הסקר של לין עורר גל של הלם. זה בהחלט המומנטום שנשיא סין שי ג'ינפינג רוצה לראות בבחירות בשבת.

בייג'ינג נחושה שהבחירות ימנעו קדנציה שלישית למפלגה הפרוגרסיבית הדמוקרטית, שדוחפת ליותר קשרים עם ארה"ב, אירופה, יפן ומעצמות דמוקרטיות אחרות. הבחירות מאד משמעותיות בשל חשש שהתוצאות עלולות לעורר מתחים בין וושינגטון לבייג'ין. סין רוצה ניצחון של המפלגה התומכת במשטר הסיני.

"סין מנהלת באופן פעיל לוחמה קוגניטיבית נגד טייוואן באמצעות דיסאינפורמציה", אמר ראש ממשלת טייוואן, צ'ן צ'יין-ג'ן, לתקשורת בהתייחס לאופן שבו בייג'ין מנסה להפחיד את שכנתה. "עם קבלת הדיסאינפורמציה, משתפי פעולה מקומיים עוזרים להפיץ ולהדהד את המסר, על מנת לערער את הרגשות הציבוריים והחברה בטייוואן", הוסיף.

סין מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד