ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
משתף פעולה סייע

מהאוויר או מהקרקע? בלבנון מנסים להבין כיצד חוסל בכיר חיזבאללה

בארגון הטרור הלבנוני טוענים כי משתף פעולה מתוך המדינה סייע לישראל בתקיפה על וויסאם א-טוויל. בארגון הגיעו למסקנה שאכן הונח מטען בצד הדרך בכפר ח'ירבת סילם, זאת בעת שטוויל היה ברכבו בדרך לבקר את משפחתו שם

מהאוויר או מהקרקע? בלבנון מנסים להבין כיצד חוסל בכיר חיזבאללה
ויסאם חסן טוויל צילום: חיזבאללה

על פי מקורות בלבנון, בניגוד למה שדווח תחילה, החיסול של בכיר חיזבאללה וויסאם טוויל, מי שהוגדר כמפקד בפועל של כוח רדוואן, בוצע באמצעות מטען צד שהופעל לעבר הרכב שבו נסע ולאו דווקא בתקיפה אווירית, כך דיווח רועי קייס בכאן 11.

בעיתון אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, יישרו קו עם הגרסה הזאת. המשמעויות לפעולה זו, אם אכן הופעל מטען, הן שהיה מישהו מתוך לבנון שהניח את המטען הזה שהופעל מרחוק. גורם צבאי המקורב לחיזבאללה אמר לאחד מכלי התקשורת בלבנון כי בארגון הגיעו למסקנה שאכן הונח מטען בצד הדרך בכפר ח'ירבת סילם, זאת בעת שטוויל היה ברכבו בדרך לבקר את משפחתו שם. בנוסף נטען כי המטען פוצץ מרחוק באמצעות מל"ט שחג בשמי הכפר.

לפי אותו גורם, משת"פ מקומי של ישראל לא מתוך הארגון הניח את המטען המדובר. ניתן להניח שהאירוע הזה מאוד מטריד את חיזבאללה.

ביום רביעי האחרון חיזבאללה הוציא הודעת ביטחון שדה לתושבים בדרום לבנון שלא לשתף פעולה עם שיחות טלפון ממספרים לבנוניים לא מוכרים, שבהן הם מתבקשים לתת מידע על מיקום בני המשפחה והמצב בשטח. ישראל, כך נטען, מנסה בדרך הזאת להשיג מידע על התנועות של אנשי חיזבאללה.

כזכור ארגון חיזבאללה הודיע ביום שני כי מפקד כוח רדואן של הארגון, וויסאם א-טוויל, חוסל בדרום לבנון בתקיפה שמיוחסת לישראל. א-טוויל, מפקד שטח בכיר של ארגון הטרור ומקורב לנסראללה, היה אחראי על האימון וההכשרה המרכזית. על פי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים, ישראל תקפה את הרכב שבו שהה א-טוויל באזור א-דבשה בעיירה ח'רבת סלם בדרום לבנון. כוח רדואן, שעליו פיקד, הוא יחידת העילית של חיזבאללה, ומטרתו לחדור לישראל בעת מלחמה ולכבוש את צפון המדינה כפי שעשו חמאס בדרום.

 

חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד