י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברוך דיין האמת

החסיד שהיה ממייסדי ש"ס: ר' שלום אליעזר קאין ז"ל

ר' לייזר קאין ז"ל מחשובי חסידי אמשינוב בירושלים ומי שהיה ידידו הקרוב של אריה דרעי מאז הקמת תנועת ש"ס, הלך לעולמו בגיל 76. הלוויתו תתקיים הבוקר בבית וגן. דרעי ספד: "נעמת לי מאד היינו בידידות אמיצה וקרובה במשך עשרות שנים ותמיד עמד לצידי בכל משעולי הדרך".

החסיד שהיה ממייסדי ש"ס: ר' שלום אליעזר קאין ז"ל
הרה"ח ר' שלום אליעזר קאין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר (שישי) הגיעה הידיעה המעציבה מירושלים על לכתו של הרה"ח ר' שלום אליעזר קאין ז"ל, מחשובי חסידי אמשינוב והוא בן 76 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בהונגריה בחג הפסח תש"ז לאביו הרה"ח ר' מתתיהו קאין ז"ל.

לפני ארבעים שנה היה ממייסדי ש"ס והיה ידידו הקרוב של יו"ר ש"ס אריה דרעי בהקמת ש"ס ובימי שאגת אריה. כמו כן שימש כראש מועצת 'שגב שלום'. 

הבוקר ספד לו דרעי ואמר: "צר לי עליך אחי, ידיד נפשי ואהובי, רבי לייזר היקר, נעמת לי מאד היינו בידידות אמיצה וקרובה במשך עשרות שנים ותמיד עמד לצידי בכל משעולי הדרך".

הרב קאין היה מראשוני תנועת הקירוב בקריית נוער בירושלים שם פעל להשיב לב אבות על בנים, בחן ובנועם ובמרץ רב.

דרעי סיפר כי ר' לייזר היה מראשוני עסקני הרפואה בירושלים, עוד בטרם הקמת ארגוני החס הגדולים. יחד עם הרב שיינברגר היה לכתובת מרכזית לפניות רבות של חולים, וסייע להם רבות באמצעות קשריו עם הרופאים בבתי החולים.

עם הקמת תנועת ש"ס, היה מפעיליה הבולטים והרוח החיה בכינוסים. לדברי דרעי: "ראו על פניו את האהדה לרעיון המהפכה של התנועה ביחס לבני עדות המזרח ובהחזרת עטרה ליושנה".

היה חסיד אמשינוב נלהב ודבק ברבו האדמו"ר, כמו כן זכה לקרבה מיוחדת ממרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שחיבבו מאד. בהמשך אף נטל חלק בהקמת וניהול בטאון ש"ס, וסייע רבות בדוברות המפלגה והקשר עם העיתונות, והכל בזכות אופיו החביב וחיוכו התמידי. בתקופת ישיבת 'שאגת אריה' לא מש מרחבת כלא מעשיהו.

היה עמוד החסיד, שהעביר על מידותיו בשלמות והיה נוח למקום ולבריות. לאחרונה התייסר בייסורים קשים וקבלם באהבה. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך את רעייתו שתחי' ומשפחתו המפוארת. 

מסע הלוויה הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת וארא) בשעה 10:45 מביתו ברחוב שערי תורה 16 בשכונת בית וגן דרך בית המדרש אמשינוב להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד