ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מצפון תפתח

דיווחים בלבנון: כל עוד המלחמה נמשכת בעזה - גם החזית שם תבער

עיתון מזוהה חזבאללה כותב כי הארגון הודיע לכל הגורמים הפוליטיים במדינה, בהם הגורמים הנמצאים בקשר עם האמריקאים, כי "אין סיכוי לשיח כלשהו כל עוד נמשכת התוקפנות על עזה"

דיווחים בלבנון: כל עוד המלחמה נמשכת בעזה - גם החזית שם תבער
פעילי חיזבאללה בגבול צילום: רשתות ערביות

ברקע הניסיונות להביא לפתרון מדיני בעימות שהולך וממסלים מול ארגון החיזבאללה, העיתון הלבנוני אל-אחבאר, שתומך בארגון הטרור מדווח כי חיזבאללה הודיע לכלל הבכירים בארץ הארזים וכן לכל מי ששוחח עם האמריקאים בעניין הפתרון הדיפלומטי, כי אין כל אפשרות לשום סוג של דיון שיביא לפתרון מדיני, "אלא רק אחרי סיום התוקפנות הישראלית על רצועת עזה", כך כלשונם. עוד נמסר כי ארגון הטרור חיזבאללה לא יעצור את הסיוע שלו לעם העזתי בשום מצב.

אמש (חמישי) לבנון לישראל"">הגיע השליח האמריקני עמוס הוכשטיין לביירות, שם נפגש עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי ורמטכ"ל צבא לבנון ג'וזף עון. הוכשטיין הדגיש את "הצורך לפעול להרגעת המצב בדרום לבנון, גם אם לא ניתן להגיע להסכם של פתרון קבע בשלב הנוכחי". יחד עם זאת קרא לפעול "לפשרה זמנית כדי שהעניינים לא יתפתחו לרעה".

‏עוד אמר הוכשטיין בלבנון: "אנחנו פועלים להביא פתרון דיפלומטי על מנת שהלבנונים יחזרו לבתיהם בדרום. אנחנו נמצאים בשלב קשה ואני בטוח שהעם הלבנוני לא רוצה שהעניינים לא ידרדרו. ממשלת ישראל הדגישה כי היא מעדיפה פתרון דיפלומטי ואני מאמין שזה מה ששני הצדדים רוצים".

ראש ממשלת לבנון מיקאתי אמר: "העדיפות חייבת להיות הפסקת האש בעזה והפסקת 'התוקפנות' הישראלית בלבנון וההפרות החוזרות ונשנות של הריבונות הלבנונית. אנחנו רוצים שלום ויציבות באמצעות עמידה בהחלטות הבין-לאומיות".

 

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד