י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
'סיפור מעוות מאוד'

ישראל מפריכה בהאג את הטענות לרצח עם

ישראל טוענת נגד טענות לרצח עם, בהאג. ישראל מגנה את הטענה שאין לה זכות להגנה עצמית מול חמאס. "חמאס הטמיע באופן שיטתי ולא חוקי את התשתית הצבאית שלו בבתי ספר, מסגדים, בתי חולים ואתרים רגישים אחרים. זו שיטת לוחמה מתוכננת מראש ומתועבת"

ישראל מפריכה בהאג את הטענות לרצח עם
התובע הכללי בהאג מבקר בעוטף עזה צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

המושב השני בבית הדין הבינלאומי בהאג יצא לדרך, כאשר ישראל מציגה את ההפרכה שלה לטענות דרום אפריקה על רצח עם בעזה.

הפעולות הצבאיות של ישראל בעזה הן פעולות של הגנה עצמית נגד חמאס ו"ארגוני טרור אחרים", אמר היועץ המשפטי של משרד החוץ של ישראל טל בקר.

היועץ, טל בקר, אומר שדרום אפריקה הביאה אתמול "סיפור מעוות מאוד" כשהיא האשימה את ישראל בביצוע רצח עם בעזה במהלך היום הראשון של הדיונים בתיק שהביאה לבית המשפט העליון של האו"ם. "אם היו מעשי רצח עם, הם בוצעו נגד ישראל", אומר בקר.

לדבריו, ישראל אומרת שהיא מחויבת לציית לחוק תוך כדי המלחמה, "אבל היא עושה זאת לנוכח הבוז המוחלט של חמאס בחוק".

הוא טען ש"סבלם הנורא" של אזרחים, ישראלים ופלסטינים כאחד, הוא תוצאה של אסטרטגיית חמאס, בעוד שדרישות דרום אפריקה מישראל לעצור את המלחמה יהפכו את ישראל לחסרת הגנה.

הוא גם גינה את הקביעה של דרום אפריקה שלישראל אין זכות להגנה עצמית נגד חמאס.

"אם טענת המבקש היא שיש לשלול מישראל את היכולת להגן על אזרחים, התוצאה האבסורדית היא שבמסווה של טענות לרצח עם, בית המשפט הזה מנסה לעצור את ישראל בהגנה על אזרחיה נגד ארגון שמנהל אג'נדה של רצח עם נגדם" אמר בקר.

הוא גם הצביע על הנוהג של חמאס להטמיע את המתקנים והלוחמים שלו בתוך תשתיות אזרחיות וגניבת אספקה ​​הומניטרית כמקור האמיתי למוות ולסבל של אזרחים בעזה.

"חמאס הטמיע באופן שיטתי ולא חוקי את התשתית הצבאית שלו בבתי ספר, מסגדים, בתי חולים ואתרים רגישים אחרים. זו שיטת לוחמה מתוכננת מראש ומתועבת". ישראל נלחמת "מול חוסר האנושיות של חמאס", אמר בקר.

"מה שישראל מבקשת הוא לא להשמיד עם אלא להגן על עם, ולעשות זאת בהתאם לחוק גם כשהיא מתמודדת עם אויב חסר לב שנחוש להשתמש בעובדה זו נגדו".

אחר כך דיבר פרופסור מלקולם שואו הבריטי שמייצג את מדינת ישראל בבית הדין בהאג, הוא מפריך באולם המשפט את שקרי חמאס ואת התביעה השקרית שישראל מבצעת רצח עם. "המטרה המפורשת של חמאס היא להשמיד את החיים היהודיים בארץ ישראל. ישראל פועלת תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי ומצטערת על אובדן חיים אזרחיים. לא כל מלחמה היא רצח עם" אמר.

פרופ' מלקולם שו דיבר על אופי האשמות של דרום אפריקה ברצח עם נגד פלסטינים בעזה, הוא ציין כי אזרחים סובלים בכל הסכסוכים "במיוחד כאשר צד אחד תוקף אזרחים ואינו מודאג מרווחת האזרחים שלו".

"לא כל סכסוך הוא רצח עם. פשע השמדת העם במשפט הבינלאומי ותחת אמנת רצח העם הוא ביטוי זדוני ייחודי ועומד לבדו בין הפרות של החוק הבינלאומי כשיא הרוע, פשע הפשעי", הוא אומר.

"אם טענות על רצח עם היו הופכות למטבע נפוץ של סכסוך צבאי בכל מקום שהתרחש, המהות של הפשע הזה יאבד".

שו פונה לנושא הקריטי של כוונה בהאשמות רצח עם שהעלתה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי.

לדבריו, דרום אפריקה הציגה "תמונה מעוותת" של הערות של פוליטיקאים ישראלים על המלחמה במטרה לבסס כוונה לג'נוסייד מצד ישראל, ומציין שרק החלטות המדיניות של קבינט המלחמה הישראלי הקטן והקבינט הביטחוני הרחב יותר רלוונטיות בקביעת מדיניות ישראל במלחמה בעזה.

"לקחת ציטוטים אקראיים שאינם תואמים את מדיניות הממשלה זה מטעה במקרה הטוב", אומר שו.

הוא מביא כדוגמה ישיבת קבינט ביטחוני מיום 29 באוקטובר כאשר "ראש הממשלה קובע שוב ושוב כי 'עלינו למנוע אסון הומניטרי' וראש הממשלה מצביע על פתרונות אפשריים לאספקת מים, מזון ותרופות, והגדלת אספקת משאיות [סיוע הומניטרי] לתוך עזה.

שו מצטט גם את הנחיות צה"ל בתוקף מאז 7 באוקטובר, באחת מהן הוא אומר "'התקפות יופנו אך ורק למטרות צבאיות תוך הקפדה על עקרונות ההבחנה, המידתיות, נקיטת אמצעי זהירות בתקיפות כדי לצמצם נזקים נלווים' - זהו הוראה המחייבת את כל כוחות צה"ל".

הוא גם מצטט הערות רבות של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, המצהירים כי מטרת המלחמה היא להשמיד את חמאס והיא אינה מכוונת לעם הפלסטיני.

 

בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד