ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"סיפור מעוות מאוד"

ישראל סיימה את טיעוניה נגד תביעות רצח עם - ההחלטה בימים הקרובים

הדיון  בבית הדין בהאג בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל': יום אחרי השקרים שהוטחו על ידי דרום אפריקה, הפריכו נציגי ישראל את הטענות ודרשו לדחות את הבקשה לצו להפסקת הלחימה. ההחלטה בימים הקרובים. הנשיא הטורקי ארדואן הודיע כי ארצו סייעה גם היא לתביעה נגד ישראל

ישראל סיימה את טיעוניה נגד תביעות רצח עם - ההחלטה בימים הקרובים
התובע הכללי בהאג מבקר בעוטף עזה צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

ישראל חשפה את הצביעות והשקרים והתביעה המופרכת של דרום אפריקה נגד ישראל שכביכול מבצעת רצח עם, והציגה עדויות לטבח של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בסיום הדיון ביקשה ישראל לדחות את הבקשה לצו ביניים להפסקת הלחימה, ולהסיר את התביעה מעל סדר היום. ההחלטה תתקבל בימים הקרובים.

היועץ המשפטי של משרד החוץ, טל בקר, אמר שדרום אפריקה הביאה אתמול "סיפור מעוות מאוד" כשהיא האשימה את ישראל בביצוע רצח עם בעזה במהלך היום הראשון של הדיונים בתיק שהביאה לבית המשפט העליון של האו"ם. "אם היו מעשי רצח עם, הם בוצעו נגד ישראל", אמר בקר.

לדבריו, ישראל אומרת שהיא מחויבת לציית לחוק תוך כדי המלחמה, "אבל היא עושה זאת לנוכח הבוז המוחלט של חמאס בחוק".

הוא טען ש"סבלם הנורא" של אזרחים, ישראלים ופלסטינים כאחד, הוא תוצאה של אסטרטגיית חמאס, בעוד שדרישות דרום אפריקה מישראל לעצור את המלחמה יהפכו את ישראל לחסרת הגנה.

הוא גם גינה את הקביעה של דרום אפריקה שלישראל אין זכות להגנה עצמית נגד חמאס.

"אם טענת המבקש היא שיש לשלול מישראל את היכולת להגן על אזרחים, התוצאה האבסורדית היא שבמסווה של טענות לרצח עם, בית המשפט הזה מנסה לעצור את ישראל בהגנה על אזרחיה נגד ארגון שמנהל אג'נדה של רצח עם נגדם" אמר בקר.

"הם עינו ילדים מול הורים והורים מול ילדים, שרפו תינוקות בחיים כולל נשים גברים וילדים. 1,200 נרצחו, 240 נחטפו כולל תינוקות, קשישים, שורדי שואה ואנשים עם מוגבלות. זה רצח עם".

בקר תיאר עדות של משפחה מקיבוץ ניר עוז שנשרפה בחיים, סיפר מחבל שהתקשר למשפחתו מקיבוץ מפלסים וסיפר בגאווה שרצח במו ידיו 10 ישראלים. "תושב קיבוץ ניר עוז התחבא בממ"ד עם הילדים במהלך הפלישה, המחבלים הציתו את הבית. הוא שלח הודעה לאחותו 'הם כאן, הם שורפים אותנו'. כל המשפחה נשרפה בחיים".

הוא סיפר על התינוק כפיר ביבס ושל ארבע הצעירות שתועדו בעזה זמן קצר אחרי חטיפתן. "חמאס השתמש בהפסקת האש כדי להתחמש מחדש", טען בקר. על המדינה התובעת הוא אמר: "דרום אפריקה מתגאה בקשריה עם חמאס. הם מתארים את הסבל של עזה ככזה שלא נראה מעולם - כאילו לא היו מלחמות בעולם. לצערנו, מה שבאמת לא ניתן להשוואה הוא השימוש של חמאס באזרחים כמגינים אנושיים".

בקר המשיך: "הם מתארים הרס של מבנים, אבל לא מספרים שאותם מבנים משמשים לירי טילים על ישראל, הם מספרים על משבר הומניטרי בעזה, אבל לא מספרים שחמאס גונב ציוד הומניטרי. לפי דרום אפריקה, אין פצצות בבתי ספר, אין ירי מתוך בתי אזרחים ומוסדות בינלאומיים, אין מנהרות טרור, יש רק את המלחמה של ישראל".

המשפטן הבריטי-יהודי פרופ' מלקולם שואו שייצג את מדינת ישראל בבית הדין בהאג, הפריך באולם המשפט את שקרי חמאס ואת התביעה השקרית שישראל מבצעת רצח עם. "המטרה המפורשת של חמאס היא להשמיד את החיים היהודיים בארץ ישראל. ישראל פועלת תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי ומצטערת על אובדן חיים אזרחיים. לא כל מלחמה היא רצח עם" אמר.

פרופ' מלקולם שו דיבר על אופי האשמות של דרום אפריקה ברצח עם נגד פלסטינים בעזה, הוא ציין כי אזרחים סובלים בכל הסכסוכים "במיוחד כאשר צד אחד תוקף אזרחים ואינו מודאג מרווחת האזרחים שלו".

לדבריו, דרום אפריקה הציגה "תמונה מעוותת" של הערות של פוליטיקאים ישראלים על המלחמה במטרה לבסס כוונה לג'נוסייד מצד ישראל, ומציין שרק החלטות המדיניות של קבינט המלחמה הישראלי הקטן והקבינט הביטחוני הרחב יותר רלוונטיות בקביעת מדיניות ישראל במלחמה בעזה.

"לא היה גבול לדם שחמאס רצה לשפוך" אמר. "הם עברו מבית לבית, הם שרפו אנשים בחיים, הם הטילו מומים אפילו בתינוקות. למה? כי הם יהודים, כי זו ישראל. המחבלים האלה שנתמכים על-ידי חבריהם בטהראן לעולם לא יעצרו"

ד"ר גלעד נועם, הציג את טיעוני ההגנה של ישראל נגד ההאשמות של דרום אפריקה ברצח עם, ואמר לבית המשפט שאם הוא יקבל את הטענות הללו הוא יעודד קבוצות וארגוני טרור ויספק להם כיסוי לביצוע פשעים נגד האנושות בעתיד כפי שעשה חמאס ב-7 באוקטובר.

"היענות לבקשתו של המבקש תכשיר מניעת זוועות טרור, יהפוך אותו לנשק בידי קבוצות טרור שאין להן כל התייחסות לאנושות ולשלטון החוק", אמר נועם.

קבלת בקשתה של דרום אפריקה לצו ביניים, "יאותת לקבוצות טרור שהם יכולים לבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ולאחר מכן לבקש את הגנת בית המשפט הזה", טען נועם.

ד"ר כריסטופר סטייקר, מומחה אוסטרלי למשפט בין-לאומי שנאם בשם צוות ההגנה של ישראל בבית הדין הבינלאומי, טען כי בקשתה של דרום אפריקה לצו זמני נגד ישראל להפסקת פעולתה הצבאית בעזה, נועדה להגן על חמאס מתגובתה של ישראל לזוועות שביצע ב-7 באוקטובר, ותעודד את ארגון הטרור לחזור על כך.

"צעדים זמניים ימנעו מישראל להגן על אזרחיה, אזרחים נוספים עלולים להיות מותקפים על ידי חמאס, וצו זמני ימנע מישראל לעשות דבר", הוא אמר.

"אם יינתן, זה אומר שכאשר ארגון טרור מבצע התקפות טרור על מדינה אחרת, צד שלישי המבקש צו זמני יכול לעצור צד מלהגן על עצמו", אמר סטייקר.

ד"ר גלית רג'ואן, מהמחלקה להליכים בין-לאומיים במשרד המשפטים, הציגה את השימוש של חמאס במתקנים אזרחיים למטרות טרור: רג'ואן גינתה את טענות דרום אפריקה לפיהן האזהרות של ישראל לאזרחים להתפנות מאזורי לחימה היו מאמץ להשמיד את העם הפלסטיני. "המבקשת טוענת באופן מדהים שהמאמצים הללו הם עצמם רצח עם. צעד שנועד לצמצם את הפגיעה באזרחים הוא הוכחה, לטענת המבקשת, לכוונתה של ישראל לבצע רצח עם כשהיא למעשה מוכיחה בדיוק את ההיפך", היא אמרה.

היא פירטה מאמצים ישראליים רבים להקל על סיוע הומניטרי, כולל אמבולנסים, אספקת מזון, מים ותרופות, הקמת ארבעה בתי חולים שדה ושני בתי חולים צפים בים התיכון, והעובדה שחמאס גונב סיוע הומניטרי, היא אמרה שזה מערער לחלוטין את הרעיון שישראל מבקשת להשמיד את העם הפלסטיני בעזה

"אפילו השבר הזה מספיק כדי להדגים עד כמה ההאשמות של הדרום אפריקאים מגמתיות וכיצד ההאשמות על רצח עם חסרות בסיס", היא אומרת על המאמצים הישראליים.

ארדואן הטורקי הודיע כי טורקיה סיפקה מסמכים נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי. "אני מאמין שישראל תורשע שם. אנו מאמינים בצדקתו של בית הדין הבינלאומי לצדק", אמר ארדואן והוסיף כי טורקיה תמשיך לספק מסמכים, על השפעת המלחמה בעזה.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר בתום הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג: "כשזה נוגע לישראל נראה כי המוסר הכפול של חלק ממדינות העולם זועק לשמיים. אין כל בסיס לטענות דרום אפריקה כנגד ישראל. להיפך. לא הוצגה כל ראיה לכך אלא רק ראיות למלחמת מגן מוסרית מאין כמוה. דרום אפריקה עצמה מפירה את אמנת הג'נוסייד בתמיכתה בארגון הטרור חמאס שקורא לחיסול מדינת ישראל. התקשרתי ליועץ המשפטי של משרד החוץ להודות לו ולחברי הצוות המשפטי הישראלי על הופעתם המרשימה שערערה את כל הטיעונים הצבועים של דרום אפריקה, וחשפה את פניה האמיתיות כמייצגת נאמנה של ארגון טרור שטבח בחוסר אנושיות בתינוקות, בילדים, בנשים ומבוגרים. אני מקווה שהתלונה תידחה על הסף ומאמין שהצדק ינצח".

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן בתום הדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק של האו"ם: "האו"ם הוא זה שצריך לשבת על ספסל הנאשמים בהאג, ההליך בהאג מדגים איך האו"ם ומוסדותיו הפכו לכלי נשק בשירות ארגוני טרור. השימוש באמנה למניעת רצח עם, כנגד מדינת היהודים ובשירות הנאצים של זמננו, סינוואר והנייה, מוכיח שאין שפל מוסרי שהאו"ם לא ירד אליו".

עוד אמר: "האו"ם הוא זה שצריך לשבת על ספסל הנאשמים בהאג, כיוון שבמחדליו ועצימת עיניו הוא היה שותף מרכזי לחפירת מנהרות הטרור בעזה, לשימוש בסיוע הבינלאומי לייצור טילים ורקטות ולחינוך לשנאה ורצח. אם נותר ולו קמצוץ של הגיון ומוסר באו"ם, הרי שהתביעה הבזוייה של תומכת הטרור דרום אפריקה צריכה להיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה כבר בימים הקרובים".

בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד