ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"להאיץ את הדיון"

יוון קוראת להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה

שר החוץ היווני אומר כי העולם חייב "להאיץ את הדיון" על הממשל בעזה לאחר המלחמה. הוא הוסיף כי יוון מודאגת מהמצב ההומניטרי בעזה ומהגלישה הפוטנציאלית של הסכסוך לאזור הרחב

יוון קוראת להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

הקהילה הבינלאומית חייבת לחזק את תגובתה ההומניטרית בעזה, ובמקביל גם "להאיץ את הדיון" על צורת הממשל שלאחר המלחמה בשטח, כך אמר שר החוץ היווני, ג'ורגוס גרפטריטיס לערוץ הסעודי 'ערב ניוז'.

בראיון בריאד, שם נפגש עם עמיתו הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, השר היווני הציג הצעות לסיום הסכסוך בעזה, תוך שהוא דן גם בהעמקת הקשרים בין יוון לסעודיה.

כשנשאל מה עושה יוון כדי להפעיל לחץ על ישראל להפסקת אש בעזה ולאפשר סיוע נוסף לתוך השטח העזתי, אמר השר היווני שהמטרה של ממשלתו היא כפולה.

"ראשית להגביר עוד יותר את הסיוע ההומניטרי, שמשמעותו תחילה ליצור מסדרונות הומניטריים ברי קיימא, ולאחר מכן לאפשר פתיחת מעברים נוספים דרכם יוכל הסיוע ההומניטרי לעבור", אמר.

"אנחנו מנסים להפעיל לחץ לא רק על ישראל אלא גם על הקהילה הבינלאומית, כי אנחנו צריכים להאיץ את הדיון הזה בנוגע למצב שלאחר המלחמה", אמר השר היווני.

"חשוב לתת לגיטימציה נוספת לרשות הפלסטינית כי בעידן שלאחר המלחמה, אנחנו צריכים שיהיה לנו בן שיח אמין מצד הפלסטינים", אמר. "מובן מאליו שצריך להיות ממשל חזק בעזה שמקורו בעם הפלסטיני עצמו, אבל כמובן מנותק מכל סוג של טרור".

כמו חמאס, גם החות'ים וחיזבאללה הם חלק מציר ההתנגדות, קואליציה של מיליציות הנתמכות על ידי איראן הפועלות ברחבי המזרח התיכון. כל הסלמה של קבוצות אלה עלולה לגרור את כל האזור הערבי לסכסוך הרסני עם ישראל.

"האמת היא שעכשיו יש חשש הולך וגובר לגבי זליגת המצב, הן בים האדום והן בצפון ישראל ובלבנון. אנחנו עובדים קשה כדי לנסות למנוע את פעולות האיבה", אמר.

 

חמאס עזה יוון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד