ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
פילדלפי על הכוונת

סיכום חדשות השבת: עוד תקיפה על החות'ים

צה"ל חיסל שלושה מחבלים שניסו לחדור אמש לאדורה שבהר חברון | ראש המוסד קידם מהלך מול קטאר שיאפשר הכנסת תרופות לחטופים | כוחות אמריקניים תקפו יעדים של המורדים החות'ים בתימן | גרמניה ביקשה להצטרף כצד שלישי לדיון בהאג | סיכום חדשות השבת

סיכום חדשות השבת: עוד תקיפה על החות'ים
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל חיסל שלושה מחבלים שניסו לחדור אמש לאדורה שבהר חברון. בתיעוד ממצלמות האבטחה נראים השלושה זוחלים מתחת לגדר היישוב. הם פתחו בירי על חייל צה"ל שסייר ובהמשך נורו למוות. בצה"ל מסרו כי בכך נמנע פיגוע רצחני גדול.

בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל ראש המוסד דדי ברנע מהלך מול קטאר שיאפשר הכנסת תרופות לחטופים המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס בעזה. זאת, כחלק ממערך הסיוע ההומניטרי של ישראל לרצועה. מתן התרופות יתבצע כבר בימים הקרובים.

דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": בישראל הודיעו כי בכוונת ישראל לבצע מבצע צבאי באזור ציר פילדלפי. טרם ברור מתי יתרחש המבצע המדובר. גורם צבאי ישראלי: "בעשורים הקרובים ישראל צריכה לשלוט על גבולותיה של רצועת עזה".

פעם נוספת: כוחות אמריקניים תקפו יעדים של המורדים החות'ים בתימן. על פי הודעת צבא ארה"ב, התקיפה בוצעה באמצעות טילי טומהוק ששוגרו מספינת קרב.

גרמניה ביקשה להצטרף כצד שלישי לדיון בהאג. דובר הקנצלר אמר כי "הממשלה הפדרלית דוחה את ההאשמות נגד ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם קנצלר גרמניה אולף שולץ והודה לו על החלטת גרמניה: "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל. אין לאפשר לעלילת הדם שכולה צביעות וזדון לגבור על עקרונות המוסר המשותפים לשתי מדינותינו ולעולם התרבותי כולו".

דובר צה"ל חשף כי חוליית מחבלים חוסלה לראשונה באמצעות רחפן בצפון רצועת עזה, בפעולה של היחידה הרב-מימדית, שהוקמה לפני ארבע שנים וכבר מתמרנת ברצועה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 179 (עוצבת ראם) זיהו חוליית מחבלים, חמושה בטילי RPG וקלצ'ניקוב, נכנסים למבנה ששימש כמפקדה של חמאס, ארבו להם - והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל אותם. במקביל, צוות הקרב של חטיבה 646 פשט על חמ"ל פעיל של ארגון הטרור חמאס ואיתר עשרות אמצעי לחימה, מחשבים, טלפונים ואמצעים מודיעיניים רבים.

לוחמי מילואים של יחידת דובדבן, לוחמי מג"ב וכוחות נוספים פעלו במשך כ-5 שעות במחנה הפליטים פארעה, מדרום לטובאס בבקעת הירדן. הלוחמים עצרו מספר מבוקשים, איתרו והשמידו מטענים.

נשיא ארה"ב ביידן: "העברנו מסר פרטי לאיראן בנוגע למתקפות החות'ים, בטוחים שאנחנו מוכנים"

דיווח בניו יורק טיימס: ה-CIA אוסף מידע על בכירי חמאס ועל מיקומים של החטופים, בעזה ומספקת את המודיעין לישראל.

שר הביטחון גלנט ללוחמי ולוחמות עוקץ: "החמאס לא העלה על דעתו שנגיע למקומות הכי רגישים אליהם כבר הגענו, ממשיכים לפרק את כל הרשתות והצירים".

טיל נ"ט נורה מלבנון לעבר היישוב שתולה שבגליל המערבי. הטיל פגע ישירות בבית פרטי ונזק נגרם למבנה. במהלך השבת החל צה"ל תקיפה יזומה בדרום לבנון, כאשר מטוסי קרב תקפו כמה יעדי חיזבאללה.

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד