ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נתניהו הודה

גרמניה ביקשה להצטרף כצד שלישי לדיון בהאג: "ישראל לא מבצעת רצח עם"

דובר הקנצלר עידכן כי גרמניה תבקש להצטרף כצד שלישי בדיון בהאג, לטובת ישראל: "הממשלה הפדרלית דוחה את ההאשמות נגד ישראל". נתניהו הודה לשולץ: "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל"

גרמניה ביקשה להצטרף כצד שלישי לדיון בהאג: "ישראל לא מבצעת רצח עם"
נשיא גרמניה בקיבוץ בארי צילום: חיים צח/לע״מ

גרמניה ביקשה להצטרף כצד שלישי לדיון נגד ישראל בבית המשפט הבינלאוקי בהאג. דובר הקנצלר אמר כי "הממשלה הפדרלית דוחה את ההאשמות נגד ישראל". עוד הוסיף כי גרמניה תדרוש הבהרות בנוגע לשימוש באמנה למניעת רצח עם נגד ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם קנצלר גרמניה אולף שולץ והודה לו על החלטת גרמניה להצטרף כצד שלישי לדיון בתביעת דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין בהאג.

ראש הממשלה נתניהו אמר לקנצלר שולץ: "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל. אין לאפשר לעלילת הדם שכולה צביעות וזדון לגבור על עקרונות המוסר המשותפים לשתי מדינותינו ולעולם התרבותי כולו".

במהלך הדיון אתמול טען הדובר מטעם ישראל טל בקר: "בהינתן ההיסטוריה של העם היהודי, זה לא מפתיע שישראל הייתה אחת מהמדינות הראשונות לאמץ את האמנה למניעת רצח עם".

עוד הוסיף: "בשביל כמה, ההבטחה 'לעולם לא עוד' היא סלוגן עבור ישראל, היא החובה המוסרית הראשונה. הפנייה נגדנו עכשיו היא ניסיון להפוך את המושג במלחמה שמדינת ישראל לא רצתה ולא פתחה בה. זו מלחמה נגד חמאס ונגד הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני וארגונים טרוריסטיים אחרים שהברוטאליות שלהם לא יודעת גבולות".

בית הדין הבינלאומי בהאג בנימין נתניהו גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד