ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
קדנציה שלישית

המועמד שמרגיז את סין זכה בבחירות לנשיאות

ויליאם לאי, שהתמודד לנשיאות טייוואן ניצח את הבחירות והכריז: "הראינו לעולם כמה אנחנו מוקירים דמוקרטיה". סין הזועמת מזהירה: "עצמאות טייוואן אינה עולה בקנה אחד עם השלום ואינה פועלת לטובת האינטרסים של תושבי האי"

המועמד שמרגיז את סין זכה בבחירות לנשיאות
טייוואן צילום: Pixabay

ויליאם לאי, סגן נשיא טייוואן שתומך בהתרחקות מסין ורוצה להתקרב למערב זכה בנשיאות האי. הבחירה הרגיזה את הסינים שכבר פרסמה איום מרומז: "עצמאות טיוואן אינה עולה בקנה אחד עם שלום ונוגדת את האינטרסים של תושבי האי ואת טובתם".

בנאום הניצחון שלו, אמר המנצח: "הראינו לעולם כמה אנחנו מוקירים דמוקרטיה. מדובר במחויבות איתנה. השגנו ניצחון עבור קהילה הדמוקרטיות בעולם". המנצח התייחס לסין והבהיר: "העם הטייוואני דחה בהצלחה ניסיונות של כוחות חיצוניים להשפיע על הבחירות. אני נחוש להגן על טייוואן מאיום מתמשך ומהפחדה מצד סין, אך אשמור על הסטטוס קוו".

המרוץ הנוכחי לנשיאות טייוואן התרחש על רקע תביעותיה של סין להחזרת השליטה על האי, על רקע התחזקות הזהות העצמאית בקרב תושבי טייוואן.

מר לאי, כיום סגן נשיא טייוואן, השיג 40 אחוז מהקולות בבחירות, מה שהעניק למפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית שלו, DPP, קדנציה שלישית ברציפות במשרד הנשיאות. אף מפלגה לא השיגה יותר משתי קדנציות רצופות מאז שהחלה טייוואן לקיים בחירות ישירות ודמוקרטיות לנשיא שלה ב-1996.

 

 

ארצות הברית סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד