כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
500 מקרים חדשים

על רקע מחסור בחיסונים: מקרי הכולרה עולים ברחבי העולם

לפחות 30 מדינות דיווחו על מקרי כולרה מתחילת 2024, כאשר זמביה הכריזה על 7,500 מקרים חדשים מאז אוקטובר. כולרה היא מחלה חיידקית המתפשטת דרך מים ומזון מזוהמים, וגורמת לשלשולים והקאות קשים

על רקע מחסור בחיסונים: מקרי הכולרה עולים ברחבי העולם
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בשנה האחרונה הייתה עליית שיא בעולם במקרי כולרה, כך לפי נתונים ראשוניים שפרסם ארגון הבריאות העולמי, המחלה הדביקה יותר מ-667,000 אנשים ברחבי העולם, מתוכם 4,000 חולים מתו. כולרה היא זיהום מעיים חריף הנגרם על ידי חיידק, לרוב מתפשט על ידי מים או מזון מזוהמים.

המספרים עלו על אלו שנרשמו ב-2022, וארגון הבריאות העולמי סיווג את ההתפרצות המחודשת של הכולרה ברחבי העולם כמצב חירום מדרגה שלישית, שהיא הרמה הגבוהה ביותר של מצב חירום בריאותי פנימי, כך דיווח ה'גארדיאן'. ההתפרצות הקשה ביותר הייתה במלאווי, אפריקה והאיטי.

לפחות 30 מדינות נוספות דיווחו על מקרים מתחילת 2024, כאשר זמביה הכריזה על 7,500 מקרים חדשים מאז אוקטובר, בסוף השבוע זמביה דיווחה 500 מקרים חדשים ו-17 מקרי מוות ב-24 שעות בלבד.

לאור התפשטות המחלה למדינות חדשות והמחסור העולמי בחיסוני כולרה, ארגון הבריאות העולמי מסר כי הוא ממשיך לעקוב אחר המחלה וסיווג אותה כ"גבוהה מאוד" מבחינת פוטנציאל ההתפשטות.

ארגון הבריאות העולמי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד