ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אחרי 210 שנים

בשבדיה מתכוננים למלחמה: "תיערכו נפשית"

לראשונה מאז 1814: בשבדיה, שצפויה להיכנס לברית נאט"ו, נערכים למלחמה על רקע איומי פוטין. שר ההגנה האזרחית: "יכולה להיות מלחמה בשבדיה. העולם מתמודד עם תחזית ביטחונית הכוללת סיכונים גדולים"

בשבדיה מתכוננים למלחמה: "תיערכו נפשית"
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

בכירים במערכת הביטחון של שבדיה אמרו בשבוע החולף כי על תושבי המדינה להיערך לאפשרות סבירה של מלחמה, זאת לראשונה מאז 1814 - אז ניהלה שבדיה מערכה קצרה עם נורבגיה.

השר השבדי לענייני הגנה אזרחית קארל-אוסקר בוהלין, אמר בוועידה ביטחונית כי "יכולה להיות מלחמה בשבדיה" וכי על כלל תושבי שבדיה להיערך לתרחיש כזה ולנסות להבין איך יתפסו את מקומם כשתבוא המלחמה.

שבדיה צפויה להצטרף השנה לברית נאט"ו, אחרי שטורקיה והונגריה הודיעו כי יתמכו בכניסתה. שבדיה, שתצטרף עם פינלנד, עושה זאת בשל פלישת רוסיה לאוקראינה - מה שגרם לפוטין לאיים על השתיים ולהגיד שהצעד יגרור מתיחות באזור.

השר בוהלין אמר השבוע לשבדים: "הרצון לראות את החיים כפי שאתם רוצים במקום כפי שהם באמת הוא דבר אנושי. עבור מדינה שידעה רק שלום במשך כמעט 210 שנה, הרעיון שהשלום הוא דבר קבוע הוא רעיון נוח, אבל ההתנחמות בו נעשתה מסוכנת יותר מכפי שהייתה זה הרבה מאוד זמן".

עוד הוסיף: "יכולה להיות מלחמה בשבדיה. העולם מתמודד עם תחזית ביטחונית הכוללת סיכונים גדולים יותר משהיו בכל שלב מאז סוף מלחמת העולם השנייה".

מפקד הצבא השבדי הוסיף כי על כלל האזרחים להיערך נפשית למלחמה: "המטרה שלי בדברים האלה איננה להדאיג את הציבור, אלא לגרום לאנשים רבים יותר לחשוב על מצבם ועל האחריות שלהם".

רוסיה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד