כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מהנעשה בקבינט

"אימבציל חסר אחריות" | מתקפה על יואב גלנט

"מטריד לא פחות שחמש דקות אחר כך הוא רץ לספר את זה לכתבים". ביקורת תקשורתית על שר הביטחון יואב גלנט על כך שבקטנוניות נטש את ישיבת הקבינט אמש עקב כך שמזכירו הצבאי סורב כניסה 

"אימבציל חסר אחריות" | מתקפה על יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט צילום: אריאל חרמוני

על רקע התקרית שבה שר הביטחון יואב נטש את ישיבת הקבינט עקב כך שמזכירו הצבאי סורב כניסה לדיון, ביקורת חריפה על שר הביטחון ולו רק בשל העזיבה הקטנונית אלא גם על כך שדאג להדליף את העזיבה לכלי התקשורת.

העיתונאי אבישי גרינצייג מ'כאן 11' הגיב בזעם וכתב ברשתות החברתיות: "אני מבין שבסיטואציה הנוכחית כל דבר שהוא נגד ביבי זוכה לתמיכה אוטומטית, אבל שר ביטחון שנוטש דיון של קבינט המלחמה כי לא נתנו לאחד העוזרים שלו להיכנס לישיבה - הוא אימבציל חסר אחריות.

גלנט היה מקבל דבר כזה אם האלוף פוקס או פינקלמן היו עושים לו? לא יודע מה היה השיקול באי הכנסת העוזר, בואו נניח לצורך הדיון שזה היה סתם קפריזה של נתניהו, אבל את מי אתה מעניש כשאתה עוזב את ישיבת הקבינט? מה האזרחים והחיילים עשו לך רע? וכמובן בבוקר נתעורר לשלל כותרות בחו"ל על התקרית", סיכם גרינצייג.

ירון אברהם מ'חדשות 12' הגיב: "בינתיים, קבינט המלחמה ממשיך את הדיון בלי שר הביטחון. קצת בגרות משני האנשים שמנהלים את המערכה לא הייתה מזיקה. לא הנוקם ולא הנוטש נותנים הערב הזה כבוד גדול לאנשים שאיבדו את עולמם".

שחר גליק שמסקר את התחום הפוליטי בגל"צ, הגיב: "מטריד מאוד ששר הביטחון צריך לריב כדי להכניס את הרמ"ט שלו לדיון. מטריד לא פחות שחמש דקות אחר כך הוא רץ לספר את זה לכתבים".

טל שלו מ'וואלה' כתבה: "136 חטופים בשבי החמאס בעזה כבר 100 יום וראש הממשלה ושר הביטחון בקרב הורדות ידיים על כבוד וכיבודים. מייאש".

כזכור, המזכיר הצבאי של גלנט, תא"ל גיא מרקיזנו, הורשה להיכנס לדיון בניגוד לראש המטה שלא הורשה. מרקיזנו יצא מהחדר יחד עם שר הביטחון. התקרית הייתה גם לעיניהם של הרמטכ"ל הלוי והרל"ש שלו סא"ל מתן פלדמן שנשארו בדיון לאחר עזיבת שר הביטחון. יצוין כי בהמשך חזר גלנט לחלקו השני של הדיון.

 

יואב גלנט הקבינט המדיני בטחוני מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד