כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מעכב את זמני ההגעה

החות'ים מקשים על יצרני הרכב: וולוו וטסלה עוצרות ייצור עקב מחסור בחלפים

וולוו נאלצת לעצור את הייצור במפעליה בבלגיה השבוע למשך שלושה ימים, בגלל עיכובים באספקת חלפים מהמזרח הרחוק • העיכובים נובעים בעקבות מתקפות החות'ים בים האדום אשר גורמות למחסור החמור

החות'ים מקשים על יצרני הרכב: וולוו וטסלה עוצרות ייצור עקב מחסור בחלפים
מפעלי וולוו וטסלה באירופה יושבתו בשל עיכובים באספקת הרכיבים שנגרמים מטרור החות'ים צילום: וולוו

האיום החות'י כבר אינו רק בעיה מקומית: במהלך סוף השבוע התגלה שמספר יצרני רכב גדולים הודיעו כי הם עוצרים את היצור במפעליהם באירופה בעקבות מתקפות החות'ים בים האדום אשר גורמות למחסור בחלקי חילוף.

כזכור החות'ים בתימן החלו לפני מספר שבועות לתקוף את מדינת ישראל וגם ספינות אשר עוברות בים האדום בדרכן ליעדים שונים בעולם דרך תעלת סואץ. בגלל האיום, האוניות נאלצות לשוט בדרך ארוכה יותר, סביב יבשת אפריקה, מה שמעכב משמעותית את זמני ההגעה שלהן ופוגע במי שצריך לקבל סחורות בזמן.

כך, לפי הודעת וולוו, היצרנית נאלצת לעצור את הייצור במפעליה בבלגיה השבוע למשך שלושה ימים, בגלל עיכובים באספקת חלפים מהמזרח הרחוק. אצל יצרני הרכב המפעלים עובדים בשיטה שדורשת מהיצרן להחזיק מלאי מצומצם של חלפים לשימוש מיידי והמשמעות היא שאם חלק מסוים אינו נמצא במלאי של היצרן ליד המפעל, היצור מפסיק עד להודעה חדשה.

וולוו אינה יצרנית הרכב היחידה שנפגעת מהאיום החות'י: טסלה הודיעה כי תעצור את ייצור המכוניות במפעל היצרנית בברלין ב-29 לינואר למשך שבועיים מלאים. במונחי יצרני הרכב זהו עיכוב אדיר במסירות של טסלה מודל Y שמיוצרת במפעל טסלה הגרמני, בין היתר גם עבור לקוחות בישראל.

 

טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד