א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"לא ידעו שהם שם"

אמו של החייל שנהרג: "אף אחד לא האמין לנו שהוא נחטף"

ד"ר מעיין שרמן, אימו של רון שרמן ז"ל שנחטף לעזה וגופתו הושבה לישראל, הסבירה כי עדיין לא קיבלה פרטים לגבי מותו: "הסיפור נסגר מבחינת הצבא"

אמו של החייל שנהרג: "אף אחד לא האמין לנו שהוא נחטף"
רון שרמן הי"ד צילום: דובר צה"ל

ד"ר מעיין שרמן, אימו של רון שרמן הי"ד, חייל שנחטף לעזה וגופתו הושבה לישראל, שוחחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm, שיתפה בכאבה והסבירה כי עדיין לא קיבלה פרטים לגבי מותו של בנה האהוב.

"רון דיבר איתנו ב-7 באוקטובר החל משש וחצי בבוקר עד לרגע שהוא נחטף. הוא בעצם אמר לנו גם שהוא נחטף בווטסאפ. אחר כך קיבלנו סרטונים של חמאס שרואים אותו יוצא ברגל בריא ושלם, לא ירוי, לכיוון עזה עם עוד שני חברים שלו. ברגע הזה היה סוג של הקלה כי אמרנו 'אוקיי, הוא נחטף חי, בוודאי ישמרו עליו'", סיפרה.

לדבריה, "אני חושבת שהוא בין הבודדים שממש צילמו אותם בהתחלה. אני חושבת שהם השלישייה הראשונה שנחטפה. אנחנו דיווחנו לצה"ל על החטיפה בשעה 7:10 ואף אחד לא האמין לנו. ממש לא האמינו לנו. ב-7:10 הוא ממש הודיע לנו שחוטפים אותו".

מה קיבלתם מדובר צה"ל?

"כלום. לאורך כל התקופה שהוא היה חטוף קיבלנו הודעות שהסברה הייתה שהוא בחיים. גם נורא עודדו אותנו שאם יש מישהו שיש סיכוי שהוא באמת יישמר זה הוא, כי הוא באמת נחטף לא ירוי ונראה בריא ושלם בסרטונים, וכשהגופה הגיעה מאוד הופתעו. היו פה שני אלופים אצלנו בשבעה שאמרו לנו שהם מאוד הופתעו שהגופות שהגיעו הן של רון וניק שנחטף ביחד איתו. כמו שאנחנו הרגשנו באותו רגע, הסיפור נסגר מבחינת הצבא. נרצח וזהו".

המשיכה וציינה: "לא היה הסבר. לא קיבלנו שום מידע מעבר לזה. אני סירבתי לנתיחה של הגופה שלו למרות שהם הציעו לי, כי אמרתי 'אם הוא נרצח, אני באמת לא רוצה לדעת באיזו דרך הוא נרצח'. מאוד חששתי לשמוע סיפורי אימים על הממצאים. המשפחה של החבר כן ביקשה נתיחה. אחרי שבועיים קיבלנו הודעה מהפתולוג שבדק את הגופה. הוא לא ניתח אותה, אבל הוא בדק את הגופה ואמר שלא היו עליה שום פגיעות חיצוניות, לא מכות, לא היו שום שברים, לא סימני חניקה, אין סיבת מוות, גופה. ברור ממה הוא לא מת, הוא לא מת לא מהפצצות צה"ל ולא מירייה. ממה הוא מת? אנחנו לא יודעים".

"הסברה שלי, היות וגם אני רופאה במקצועי, אומנם וטרינרית, אבל אני יכולה לחשוב על שתי אופציות יחידות שאין שום סימנים חיצוניים על גופה, זה או מחסור בחמצן או מחסור במים. אני מאמינה שהמחבלים חוסלו או שברחו והם פשוט ננטשו שם בתוך חדר נעול. קשה לי לחשוב על משהו אחר. אף אחד לא בא לחלץ אותם, אף אחד לא ידע שהם שם", סיכמה.

חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד