כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אופטימיות זהירה

זו ההערכה בישראל לתוצאות התביעה נגד ישראל בהאג

בישראל מעריכים כי שופטי בית המשפט הבינלאומי בהאג ידחו את התביעה של דרום אפריקה. המשלחת הישראלית העבירה לשופטים קטע של כ-10 דקות מסרט הזוועות

זו ההערכה בישראל לתוצאות התביעה נגד ישראל בהאג
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

הערכה בישראל: התביעה נגד ישראל בהאג, שהגישה דרום אפריקה בטענה שישראל מבצעת רצח עם בעזה, צפויה להידחות בסופו של דבר - גם אם יוגש צו בשלב זה, כך דווח ב"כאן רשת ב'".

בתוך כך, הצוות הישראלי העביר לשופטים חומרים נוספים שטרם פורסמו ועשויים להטות את דעת השופטים לטובת ישראל. בין החומרים הללו נמצא קטע של כ-10 דקות מסרט הזוועות.

ביום שישי ביקשה גרמניה להצטרף כצד שלישי לדיון נגד ישראל בבית המשפט הבינלאוקי בהאג. דובר הקנצלר אמר כי "הממשלה הפדרלית דוחה את ההאשמות נגד ישראל". עוד הוסיף כי גרמניה תדרוש הבהרות בנוגע לשימוש באמנה למניעת רצח עם נגד ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם קנצלר גרמניה אולף שולץ והודה לו על החלטת גרמניה להצטרף כצד שלישי לדיון בתביעת דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין בהאג.

ראש הממשלה נתניהו אמר לקנצלר שולץ: "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל. אין לאפשר לעלילת הדם שכולה צביעות וזדון לגבור על עקרונות המוסר המשותפים לשתי מדינותינו ולעולם התרבותי כולו".

חמאס מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד