כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מהונגריה לראשון לציון

תלמיד חכם ומרביץ תורה: רבי זלמן יהודה וויס זצ"ל

בשבת קודש הלך לעולמו הרב הגאון רבי זלמן יהודה וויס זצ"ל מחשובי תלמידי החכמים בראשון לציון שהלך לעולמו בגיל 75. הרביץ תורה ויראה במשך שנים רבות במוסדות התורה בראשון לציון והיה מעמודי התווך של קרית קאליב

תלמיד חכם ומרביץ תורה: רבי זלמן יהודה וויס זצ"ל
רבי זלמן יהודה וויס זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת קודש הלך לעולמו הרב הגאון רבי זלמן יהודה וויס זצ"ל מחשובי תלמידי החכמים בראשון לציון שהלך לעולמו בגיל 75.

המנוח ז"ל נולד בהונגריה בי"ג אלול תש"ח לאביו הרב יצחק וויס ז"ל, בבחרותו הגיע לארץ בגפו בגיל 17, בגלל שהיה מוכרח לברוח מהונגריה עקב החשש מגיוס לצבא ההונגרי הקומוניסטי.

בארץ ישראל למד בישיבת אשקלון אצל הגאון רבי יהודה וולפא שילבחט"א רבה של ראשון לציון, ולאחר מכן נכנס ללמוד בהיכלה של ישיבת 'בית מאיר' שם קנה את תורתו מרבו ראש הישיבה הגאון רבי זלמן רוטברג זצ"ל.

במשך כ-20 שנה לא יכול היה ליצור קשר עם הוריו, ושקד על אדני התורה והיראה מתוך ניתוק מוחלט, וזכה לקיים בהידור את ציווי חז"ל "הוי גולה למקום תורה"

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' מראשון לציון וקבע את מקום מגוריו בקרית קאליב בראשון לציון שם המשיך בשקידת התורה והרבצתה, ומסר שיעורים רבים מידי יום, בכל מקצועות התורה.

כמו כן היה ממגידי השיעורים הוותיקים ביותר במוסדות 'מצאנו מים' בעיר שם העמיד דורות של תלמידים בתורה ויראת שמים ומסר נפשו על מסירת השיעורים בכל עת וזמן.

היה מתמיד עצום ותלמיד חכם גדול, איש נעים הליכות שלא פסק פומיה מגירסא עד יומו האחרון.

כשעזב את חברותו בחברא קדישא לפני כ10 שנים, חזר לשקוד על תלמודו בהתמדה רבה כאברך צעיר 3 סדרים מידי יום.

בשנים האחרונות עבר להתגורר בבני ברק שם היה מחשובי קהילת 'חוג חתם סופר' בשכונת שיכון ה' בבני ברק, ומחשובי קהילת חניכי הישיבות שבראשות הגאון רבי שמעון גלאי בשיכון ה', שהכירו עוד מימי עלומיו בישיבת "בית מאיר", וכיבדו והעריכו באופן מיוחד ביותר.

השאיר אחריו משפחה ברוכה, את אשתו החשובה שהיתה מסורה לו ולתורתו באופן מיוחד ונעלה ביותר כל ימי חייו, ובפרט בתקופה האחרונה שלא משה ממיטתו. השאיר את בנותיו, חתניו, נכדיו וניניו כולם זרע ברך ד' ממשיכים בדרכו והולכים לאורו.

הלוויתו התקיימה במוצאי שבת קודש פרשת וארא, מביתו ברחוב בית יוסף בבני ברק לבית החיים בראשון לציון שם נטמן בחלקת שומרי שבת.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד