כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בנסיון להראות שליטה

שוטרי חמאס על מדים מחלקים דוחות בעזה

קצינים בכירים אומרים כי כל עוד לא מצליחים לסכל את שלושת הבכירים, יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא, חמאס יצליח להשיג שליטה על הרחוב הפלסטיני ברצועת עזה. "אין סיכוי שחמאס ייכנע כל עוד הם בחיים"

שוטרי חמאס על מדים מחלקים דוחות בעזה
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Attia Muhammed/Flash90

"חמאס לא מוותר על המשילות ועושה הכול כדי להחזיר את השליטה על שטחים שבהם צה"ל נלחם, כולל במרחב חאן יונס", כך אמרו קצינים לשר הביטחון יואב גלנט והוסיפו: "בשכונת רימאל שבעזה ראינו בימים האחרונים שוטרי חמאס על מדים מחלקים דוחות. גם אם זה למראית עין, הם מייצגים את הרעיון של חמאס לשדר שליטה", כך דיווח אמיר בוחבוט באתר וואלה.

עוד אמרו הקצינים: "כל עוד ולא מצליחים לסכל את שלושת הבכירים, יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא, חמאס יצליח להשיג שליטה על הרחוב הפלסטיני ברצועת עזה. הם ממשיכים להטיל אימה. הציבור הפלסטיני ממש בחרדות שהנה עוד רגע הם יוצאים מהמנהרות ומחזירים את השליטה על כל רצועת עזה. אם השלושה יסוכלו יש סיכוי גבוה לשינוי ברצועת עזה. אין סיכוי שחמאס ייכנע כל עוד הם בחיים".

לפי הקצינים, השווקים, בדיר אל בלאח וחאן יונס ומקומות נוספים נפתחו. "הירקות שמציגים שם לא הגיע מסיוע הומניטארי, זו תוצרת מקומית. חלק מזה זו הצגה של חמאס להראות שליטה, וחלק מזה זה הצורך של האנשים להתקיים. מצד שני זו הוכחה שאין הרעבה", אמרו הקצינים.

בנוסף ציינו הקצינים כי ההשתלטות האלימה והכוחנית של פעילי חמאס על משאיות הסיוע ההומניטארי נועדה להראות שליטה: "להנהגת חמאס לא חסר אוכל ותרופות. הם חוששים מאוד שיחשבו שהם כבר לא שולטים".

עוד ציינו הקצינים לגלנט: "חמאס מנסה לשקם את המאמץ הרפואי שנפגע לאחר שמתוכו בנה תשתיות טרור. בית החולים שיפא למשל חזר לפעול והחל לבצע ניתוחים. האזרחים מגיעים אליו לקבלת טיפול רפואי".

 

חמאס יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל חאן יונס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד