כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
100 ימים בשבי

העיתונאי החרדי נאם בכיכר החטופים: "סכנת נפשות". צפו

הפרשן ישראל כהן דיבר הבוקר בעצרת למען החטופים בת"א והביא בין היתר את דברי הרמב"ם: "השבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים ועומד בסכנת נפשות, והמעלים עיניו מפדיונו הרי זה עובר על: 'לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך', ועל 'לא תעמוד על דם רעך'"

העיתונאי החרדי נאם בכיכר החטופים: "סכנת נפשות". צפו
הפרשן ישראל כהן בכיכר החטופים צילום: באדיבות המצלם

הפרשן החרדי ישראל כהן, אשר פועל רבות מאז 7 באוקטובר להעלאת המודעות במגזר החרדי, ולא רק, לגבי חשיבות מצוות פדיון שבויים והשבת החטופים משבי חמאס בעזה, נאם הבוקר (ראשון) במסגרת האירוע שהחל במוצאי שבת ונמשך לאורך הלילה והבוקר בכיכר החטופים בת"א, בהשתתפות אישי ציבור ושבויים ששבו ארצה ומספרים על שעברו.

"פדיון שבויים מצווה רבה היא", ציטט כהן מהגמרא במסכת בבא בתרא, והביא את הרמב"ם: "אין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים ועומד בסכנת נפשות, והמעלים עיניו מפדיונו הרי זה עובר על: 'לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך', ועל 'לא תעמוד על דם רעך', ועל 'לא ירדנו בפרך לעיניך', ובטל מצות 'פתח תפתח את ידך לו', ומצות 'וחי אחיך עמך', 'ואהבת לרעך כמוך', 'והצל לקוחים למות' והרבה דברים כאלו. ואין לך מצוה רבה כפדיון שבויים".

כהן הוסיף כי "הדברים הברורים הללו של אחד מגדולי ענקי העם היהודי בכל הדורות מזכירים לנו את ההיסטוריה העקובה מדם של העם היהודי, כאשר פעם אחר פעם נאלצו היהודים לפדות את קרוביהם ואת בני הקהילה, ולסכן את עצמם לשם כך. מאות מקרים קורעי לב שכאלה נידונו בין גדולי ישראל, כשדברי הרמב"ם הללו מהווים להם בסיס. כך פסקו גדולי ישראל החרדים אחרי מלחמת יום כיפור, כך בעסקת ג'יבריל וכל העסקאות אותן ביצעה ישראל מאז. אלפי מילים כתב הרב עובדיה יוסף בפסק הלכה כדי להסביר את פיקוח הנפש בשחרור חטופים לאחר מבצע אנטבה, ולפני שהורה לחתום על עסקת שליט אף הצטרף בעצמו למאבק לשחרורו של גלעד שליט כאשר פגש את אביו נועם זכרונו לברכה. ואם כך הוא בחטוף אחד בשבי - על אחת כמה וכמה עשרת מונים כאשר לפנינו מאה שלושים ושישה חטופים, אחינו ואחיותינו, הורינו וסבינו, דם מדמינו ובשר מבשרינו, שנמצאים בסכנת נפשות אכזרית יומיומית וזועקים אלינו. קול דמי אחינו זועקים אלינו מעזה!"

הוא סיפר כי "מייד אחרי ה-7 באוקטובר פנו אלי ולעוד כמה יהודים טובים, נציגים ממשפחות החטופים וביקשו להיכנס לגדולי הרבנים. בכל הבתים של ראשי הישיבות, גדולי האדמו"רים וחכמי עדות המזרח ורבני הציונות הדתית הם שמעו לצד דברי עידוד ותמיכה, את אותו המסר הברור: חובה לעשות הכול אבל הכול למען פדיון שבויים.

השיחות בבתי הרבנים כמו גם המפגשים האישיים עם הציבור הדתי והחרדי ה'עמך' ברחוב המחישו למשפחות את הדאגה והסולידריות בקרב המגזרים האלו לגורל החטופים והשבויים.

ילדים בתלמודי תורה סיפרו על קבלות טובות שקיבלו על עצמם למען שחרור החטופים ובנות סמינר ותלמידי ישיבות ציינו כי הם מתפללים ואומרים פרקי תהילים למען שחרורם בקרוב.

לשיא מרגש במיוחד הגיעו הדברים בעצרת התפילה הענקית ברחבת הכותל המערבי שהתקיימה בשבוע שעבר, בה השתתפו רבבות מעם ישראל מכל החוגים והמגזרים יחד באחדות מלאה בתפילה וזעקה למען שחרורם של החטופים בקרוב ממש.

בימים קשים אלה, כאשר החושך יכסה ארץ והדאגה והאבל מקיפים כל בית בישראל, נמצאת החברה הישראלית באחת משעותיה הקשות והגדולות ביותר. מחלוקות עבר מפנות את עצמן לטובת אחדות וסולידריות, כתף לכתף ואח לאח. כולם מתאחדים בתפילה והשתתפות בצערם של ישראל. אנחנו מייחלים ומקווים שהסולידריות והאחדות הזו, הנצרבת בדם בימי האבל והדאגה תעמוד לנו כולנו גם בימי שלום ותקווה. אנחנו עם אחד, ושבו בנים הביתה לגבולם. עלינו לעשות הכול עכשיו, כדי שנראה אותם בישראל במהרה ובקרוב ממש. אמן".

ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד