כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האיום מלבנון

זה מה שאמרה הנרצחת בצפון בראיון לפני חודשיים

מירה שנרצחה מטיל שנורה לעבר ביתה, אמרה בראיון כי אם יפסיקו לשווק את העופות בגלל המלחמה - ייאלצו להיכנס לעוד משכנתא

זה מה שאמרה הנרצחת בצפון בראיון לפני חודשיים
חיילים סמוך לגבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מירה איילון הי"ד נהרגה בשעות הצהריים (ראשון) לאחר שנפגעה בשעות הצהריים משני מטילי נ"ט שנורו אל ביתה. יחד עם בנה, ברק, חבר כיתת הכוננות במושב כפר יובל.

בראיון שהעניקה למעריב שבועיים לאחר פרוץ המלחמה היא אמרה כי "כבר שנים שיש לנו משק של עופות פטם לפני שיווק, על אף שקיבלנו צו פינוי מהיישוב - בעלי לא יכול להתפנות ולהפסיק לעבוד ולטפל בעופות. אין מישהו אחר שיעשה זאת במקומו. עד עכשיו לקחו חלק בעבודת המשק שלושה עובדים זרים תאילנדים - אך עם פרוץ המלחמה הם שבו לתאילנד.

זה יצר מצב בעייתי שבו בעלי אליהו, בן ה-74, שגם סובל ממחלות בריאותיות - נותר לבדו לטפל במשק ששטחו פרוס על דונמים רבים בלי עזרה נוספת. ביקשנו מהחברה שאחראית לספק עובדים למצוא תחלופה - אך אף אחד לא רוצה להגיע לכאן. אפשר להבין אותם - אנחנו יושבים ממש על הגבול אך נקלענו למשבר חמור בכוח האדם. אין מי שידאג לעופות או יקטוף מהמטעים שלנו".

בביקור שערך במקום שר החקלאות היא בקשה ממנו באופן מפורש "ישנו את נושא המיגון והסיכון בעבודה בשטח צמוד לגבול. חוות הלולים שלנו נמצאת מחוץ ליישוב - וצריך לנסוע כ-5 דקות בטרקטור עד שמגיעים לשטחה. בעלי צריך להסתובב בחווה שעות כדי לטפל בעופות, ואין בקרבתה ממ"ד. זה יוצר מצב מסוכן מאוד שבו לבעלי אין מקום להסתתר בו אם מתבצע ירי טילים או פצמ"רים במרחב.

לצערי, הוא לא יכול להרשות לעצמו לעזוב את השטח כי אחרת - ניקלע למשבר כלכלי ענק שלא נוכל לצאת ממנו. אם נפסיק לשווק את העופות בגלל המלחמה - ניאלץ להיכנס לעוד משכנתא. אנחנו חייבים מהמדינה עזרה כלכלית, ודורשים ממשרד החקלאות וממשרד האוצר שיתעוררו. זה או שבעלי ימשיך ללכת לחווה, וכל רגע שהוא נמצא שם יימצא בסיכון רב - או שישלחו לנו פועלים שייכנסו ללולים. מעבר לכך, הם חייבים לדאוג לנו לפיצוי כספי על כל הנזקים האדירים שנגרמים לנו".

יהי זכרה ברוך

נרצחים חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל גבול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד