י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הילד קיבל התקף אלרגיה? כך תנהגו

בתקופה האחרונה חלה עליה בהישנות מקרים של אלרגיה אצל ילדים, אשר מחייבת עירנות ומודעות גבוהה יותר לטיפול בהתקפי אלרגיה | יו"ר הצלה הרב אשר שלומוביץ שמשמש גם כאח בבית החולים: "מומלץ להורים לילדים שסובלים מאלרגיה לקרוא וללמוד את דרכי ההתמודדות ובמידת הצורך לפנות לרופא המשפחה או בית חולים קרוב"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות הצלה

באמצע השבוע האחרון, הוקפץ מתנדב הצלה, החובש אלי ביטון לבית משפחה בבני ברק, שדיווחה על התקף אלרגיה לאחד הילדים. כשאלי הגיע למקום, הוא ראה את הילד עם קשיי נשימה והתקף אלרגיה קשה, הוחל בטיפול מיידי.

"כשמצבו של הילד התייצב מעט, אמרתי להורים שצריך לפנות אותו לבית החולים", מספר חובש הצלה אלי ביטון. "בהתחלה האב התנגד ואמר שזה דבר שחולף תוך כמה דקות, אך כשהוא ראה שאני מתעקש הוא הסכים ואכן פינינו אותו למעייני הישועה". בבית החולים, הוא הוכנס מיד לטיפול נמרץ, תוך שהרופא מסביר שעיכוב של כמה דקות נוספות היה עלול להוביל לקריסת מערכות של הילד. בחסדי שמים, לאחר מספר ימים בבית החולים מעייני הישועה, שוחרר הילד לביתו כשהוא הולך ומחלים.

העליה בהישנות מקרים של אלרגיה אצל ילדים, מחייבת עירנות ומודעות גבוהה יותר לטיפול בהתקפי אלרגיה. לדברי החובש אלי ביטון, עד להגעת חובש וצוות רפואי יש לבצע מספר פעולות פשוטות כדי לסייע לילד להתמודד עם ההתקף.

1. זיהוי – הזיהוי של ההתקף בזמן אמת הוא חיוני לטובת קבלת טיפול. תגובה נכונה מיידית יכולה לסייע לילד להתמודד עם ההתקף, לעיתים ללא צורך בקבלת טיפול רפואי. התקף האלרגיה יכול לבוא לידי ביטוי בהקאה, קשיי נשימה פריחה או גרד.

2. אוויר - השלב הראשון והחשוב ביותר הוא קודם כל לבדוק כי מעברי האוויר שלו פתוחים. הטו את הראש של הילד מעט אחורה, כדי שיוכל לשאוף אוויר לריאות.

3. אפיפן – אם מדובר באלרגיה לחלב או מוצרי מזון כמו בוטנים, סביר להניח שלהורים או למסעדה יש מזרק אפיפן. יש להצמיד את המזרק לחלק החיצוני של הירך ונעצו אותו במשך כ-10 שניות. לאחר מכן הוציאו את המזרק, עסו את המקום של הזריקה והזריקו שוב למשך 10 שניות נוספות.

4. קור רוח - חשוב מאוד לשמור על קור רוח של ההורים או המבוגר האחראי. עד להגעת צוותי ההצלה מומלץ להעביר את הילד למקום שקט, כדי שהטיפול יהיה יותר יעיל ולהרחיק התקהלות מיותרת של קהל.

"מומלץ להורים לילדים שסובלים מאלרגיה לקרוא וללמוד את דרכי ההתמודדות ובמידת הצורך לפנות לרופא המשפחה או בית חולים קרוב", אומר יו"ר הצלה הרב אשר שלומוביץ שמשמש גם כאח בבית החולים מעייני הישועה. לדבריו: "בשנים האחרונות עולה המודעות להורים לעבור קורס עזרה ראשונה, אך עדיין אנחנו נתקלים בהורים חסרי אונים שלא יודעים מה נכון לילד שלהם ואיך לסייע לו בעת מצוקה רפואית. מצד 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', אנו ממליצים להורים לקחת אחריות ולהכיר את הכללים הבסיסיים של הצלת חיים".

הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד