כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
100 ימים בשבי

"נשיא המדינה בעצרת: אנו קורעים שערי שמים בזעקה "שלח את עמי

נשיא המדינה בעצרת המרכזית לציון 100 ימים לשבי החטופים בעזה: "אני קורא לכם מכאן חטופות וחטופים - אחינו ואחיותינו, למי מכם ששומע אותנו: אנחנו לא מוותרים עליכם. אנחנו לא שוכחים אתכם. כולנו פועלים ונמשיך לפעול כאן בארץ ובכל העולם כדי להשיבכם הביתה"

"נשיא המדינה בעצרת: אנו קורעים שערי שמים בזעקה "שלח את עמי
הנשיא הרצוג נואם בעצרת צילום: מטה משפחות החטופים

נשיא המדינה נאם בעצרת המרכזית לציון 100 ימים לשבי החטופים בעזה, מטה משפחות החטופים מקיים היום עצרת ענק לציון 100 ימים בהם נמצאים בשבי בעזה מעל 130 ישראלים.

הנשיא אמר: "מאה ימים נוראים של בדידות. מאה ימים בהם חטופים - תינוקות, ילדים, קשישים, נשים וגברים, פצועים וחולים, נמקים בידי מחבלים נתעבים של חמאס. הם מוחזקים באכזריות שטנית. בחשכה. במנהרות. בלי טיפול רפואי. בסבל נורא. מאה ימים של דאגה ושל פחד. מאה ימים של אי-וודאות, בלי לדעת מה עולה בגורלם. מאה ימים בהם ליבו של עם שלם פועם יחד איתכן – משפחות אהובות. מאה ימים בהם כל אחד מאיתנו מרגיש שהעולם חסר; שהזוועה נוכחת בחיינו במובן הכי מוחשי ואיום שלה. מאה ימים בהם אנחנו זוכרים היטב כי האחריות לכל פגיעה בחטופינו מוטלת על מרצחי חמאס - הם שחטפו. הם שעינו. הם שטבחו".

הנשיא המשיך: "מאה ימים של תפילה, של תקווה, של ציפייה. מאה ימים בהם הלב נשרף - מכאב ומתסכול. מאה ימים בהם כולנו סופרים את השניות והדקות. מאה ימים בהם אנו שומעים את קול אחיותינו ואחינו צועק אלינו מתחת לאדמה. מאה ימים בהם אנו קורעים שערי שמים בזעקה: "שלח את עמי" משפחות יקרות, באתי לכאן הערב כנשיא מדינת ישראל כדי לומר לכן בשם האומה כולה, ובשם המונים בכל רחבי תבל: אתן לא לבד, ולא ניתן לכן להיות לבד. לא עכשיו, ולא אף פעם".

עוד אמר הנשיא: "השבת החטופים היא מעל לכל ויכוח. מעבר לכל מחלוקת. זהו צו מוסרי עמוק – צו של עם, וצו של מדינה. אני קורא לכם מכאן חטופות וחטופים - אחינו ואחיותינו, למי מכם ששומע אותנו: אנחנו לא מוותרים עליכם. אנחנו לא שוכחים אתכם. כולנו פועלים ונמשיך לפעול כאן בארץ ובכל העולם 24/7 כדי להשיבכם הביתה. כל עם ישראל איתכם! אני פונה מכאן אל משפחת העמים בדרישה: תעשו הכל! תפעלו בכל דרך! כדי להשיב הביתה את החטופים שלנו".

לסיום אמר הנשיא: "אני מבקש להודות לכל מי שפועלים כבר מאה ימים במסירות, באהבה וללא לאות למען השבתם של החטופים הביתה: הן מטעם המדינה, הן בחברה האזרחית – במיוחד במטה החטופים, והן בקרב ידידינו בכל רחבי תבל – בראשם ארצות הברית. משפחות יקרות אנו עומדים יחד אתכן עכשיו – בשעת נעילה של ממש, עם תומו של יום הערבות ההדדית המקודש הזה, וזועקים: את אחינו ואחיותינו אנחנו מבקשים. את אחינו ואחיותינו אנחנו דורשים. מי ייתן והם ישובו אלינו הביתה בקרוב, ויתקיימו במהרה דברי הנביא: "וּפְדוּיֵי ה' יְשֻׁבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה וְשִׂמְחַת עוֹלָם עַל רֹאשָׁם, שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּ, וְנָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה".

יצחק הרצוג חמאס מלחמת חרבות ברזל מטה משפחות החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד