י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחלוקת על סדר העדיפויות

החזרת החטופים: גנץ, איזנקוט, דרעי ולפיד בעמדה אחידה

בצמרת המדינית ישנה מחלוקת באשר למחירים שישראל צריכה לשלם עבור עסקת החטופים. השרים גנץ ואיזנקוט הגיעו עמדה שיש קדימות להחזרת החטופים טרם הבסת חמאס. לעמדה זו הצטרף גם ח"כ דרעי | ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט שבו על עמדתם כי רק לחץ צבאי יביא להשבת החטופים

החזרת החטופים: גנץ, איזנקוט, דרעי ולפיד בעמדה אחידה
גדי איזנקוט ובני גנץ צילום: באדיבות המצלם

בדיון סגור שהתנהל אמש מוצאי שבת התגלעה מחלוקת עזה בקרב הצמרת המדינית לגבי המחירים שישראל צריכה לשלם במסגרת עסקת חטופים. השרים בני גנץ וגדי אייזנקוט סברו כי קודם יש להחזיר את החטופים - ואז להביס את חמאס.

עמדתם של נתניהו וגלנט שהוצגה בתוך הדיון - "לא בכל מחיר. עסקה שכוללת את סיום הלחימה לפני סיום שלטון חמאס ופירוק התשתית הצבאית תפגע בישראל ביטחונית".

עמדתם של גנץ ואייזנקוט הייתה שיש צורך "לשנות כיוון" ולחשוב מחוץ לקופסה ולהביא הצעות שלא הוצעו עד כה. אייזנקוט שב ואמר, "יש קדימות להשבת החטופים, קודם להחזיר אותם ואז הבסת חמאס". כך מדווחת מוריה אסרף-וולברג ב'חדשות 13'.

העיתונאי ירון אברהם הוסיף ב'חדשות 12' כי מי שהביע תמיכה בדברי איזנקוט היה חבר הכנסת אריה דרעי - גם הוא סבור שלא מספיק לומר שהחזרת החטופים נמצאת בקדימות, אלא לעשות מהלכים בכיוון הזה, מתוך הבנה שהשמדת יכולות חמאס היא מטרה מתמשכת שתיקח זמן ארוך. 

ב'וואלה' דווח כי השר גדי איזנקוט דרש בישיבה להגביר את המאמצים המדיניים לגיבוש מתווה לשחרור החטופים, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא. המקורות ציינו כי ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט שבו על עמדתם כי רק לחץ צבאי יביא להשבת החטופים.

לפי אחד המקורות איזנקוט אמר לחברי הקבינט: "אנחנו משקרים לעצמנו ולא בכיוון". נתניהו וגלנט השיבו כי גם הם נותנים עדיפות לשחרור החטופים "אך לא בכל מחיר". אחד המקורות טען שההבדל הוא בדרך הצגת הדברים: "לכולם ברור שהחטופים קודם. רק כשאומרים בכל מחיר זה כולל סיום המלחמה".

בסביבת גנץ ואיזנקוט הגיבו ומסרו: "הדלפות מהדיונים הפנימיים של הדרג המדיני לא היו עד היום, וכדאי מאוד למען ביטחון ישראל שלא יהיו בעתיד".

יצוין כי גנץ, איזנקוט ודרעי מאמצים את גישת לפיד שאמר גם הערב בעצרת למען החטופים בכיכר בתל אביב: "את יחיא סינוואר אנחנו יכולים להרוג גם בפברואר. אנחנו נהרוג אותו, במוקדם או במאוחר. את החטופים צריך להחזיר הביתה עכשיו".

מלחמת חרבות ברזל חמאס בני גנץ גדי איזנקוט אריה דרעי יואב גלנט הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד