י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
חוזהו בוטל

דרמה בטורקיה: שוטרים עצרו לחקירה ישראלי בטענה להסתה

אחרי שביצע מחווה לציון 100 ימים לשבי החטופים, שחקן כדורגל ישראלי נעצר ונלקח לחקירה בטורקיה, גורמים דיפלומטיים מנסים לפתור את העניין

דרמה בטורקיה: שוטרים עצרו לחקירה ישראלי בטענה להסתה
איצטדיון. אילוסטרציה צילום: unsplash

דרמה חסרת תקדים. שחקן הכדורגל שגיב יחזקאל נעצר בטורקיה, השחקן נעצר בביתו ונלקח לחקירה על ידי המשטרה הטורקית. בעקבות המעצר, גורמים דיפלומטיים פועלים כדי לפתור את הנושא.

נשיא קבוצתו אנטליהספור הודיע כי חוזהו של יחזקאל יבוטל בעקבות המחווה שלו לחטופים לאחר השער שהבקיע, במהלכה חשף כיתוב “100 ימים” ו-”7.10” לציון 100 ימים שהם החטופים מוחזקים בשבי, הגיעה קריאה גם מכיוון הממשלה הטורקית, שטוענת ל"הסתה" מצידו של יחזקאל. השחקן נעצר ונלקח לחקירה.

שר המשפטים הטורקי, ילמאז טונצ', הודיע כי "נפתחה חקירה משפטית נגד שחקן הכדורגל הישראלי שגיב יחזקאל בגין הסתה פומבית של הציבור לשנאה ולעוינות בשל פעולתו המכוערת שתומכת בטבח ישראל בעזה”.

ההתאחדות הטורקית נתנה גיבוי מלא להחלטת המועדון: "אנו מגנים את התנהגותו הבלתי מקובלת לחלוטין של שחקן הכדורגל שגיב יחזקאל במשחק אנטליהספור - טרבזונספור שנערך היום. אנו מוצאים את ההחלטה של ​​אנטליהספור להרחיק את השחקן מהסגל נכונה. הליכים נחוצים וחקירות משמעתיות נגד האחראים נפתחו מיד. לציבור לא צריך להיות ספק כי יינקטו צעדים הכרחיים נגד האחראים למעשה זה, הפוגע בכבוד האדם ובמצפונה של החברה הטורקית", כך דיווח אתר הספורט ONE.

שר המשפטים הטורקי יילמאז טונץ' כתב פוסט ברשת החברתית X: "ראיתי את תמיכתו המגעילה של שגיב יחזקאל בטבח שמבצעת ישראל בעזה, התובע באנטליה יפתח בחקירה נגדו בגין פגיעה ברגשות הציבור. אני מגנה שוב את הטבח שמבצעת ישראל בפלסטינים כבר 100 ימים". ב-Ynet דווח כי יחזקאל עצמו צפוי לחזור לישראל בקרוב, כאשר גורמים ישראלים רשמיים נמצאים איתו בקשר.

חמאס טורקיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד