כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ציין 100 ימים למלחמה

ביידן: עובדים ללא הפסקה לשחרור החטופים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הצהרה במלאת מאה ימים למלחמה, בה כתב בין היתר כי "הממשל שלי נוקט בדיפלומטיה תוקפנית כדי להחזיר את החטופים הביתה". עוד הוסיף: "לעולם לא נפסיק לעבוד כדי להחזיר אותם הביתה"

הנשיא ביידן
הנשיא ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מצטרף לקריאות הרבות מצד מנהיגים ברחבי העולם לשחרור החטופים במלאת מאה ימים למלחמה, ובהצהרה מיוחדת שפירסם כתב: "היום אנו מציינים ציון דרך הרסני וטרגי - 100 ימי שבי עבור יותר מ-100 החפים מפשע, כולל עד שישה אמריקנים".

עוד הוסיף הנשיא: "במשך 100 ימים הם מתקיימים בפחד לחייהם, בלי לדעת מה יביא מחר. במשך 100 ימים, משפחותיהם חיות בייסורים, מתפללים לשובם בשלום של יקיריהם. ובמשך כל אחד מ-100 הימים הללו, החטופים ומשפחותיהם היו בראש מעייני כצוות הביטחון הלאומי שלי ואני עבדנו ללא הפסקה כדי לנסות להבטיח את חירותם".

הנשיא הוסיף: "מאז שחמאס תקף באכזריות את ישראל בשבעה באוקטובר, הממשל שלי נוקט בדיפלומטיה תוקפנית כדי להחזיר את החטופים הביתה. ראינו את התוצאות הראשונות של המאמץ הזה בסוף אוקטובר, כששני אמריקנים התאחדו עם יקיריהם. בנובמבר, תוך שיתוף פעולה הדוק עם קטאר, מצרים וישראל, תיווכנו הפסקה של שבעה ימים בלחימה שהביאה לשחרור 105 בני ערובה - כולל ילד אמריקאי בן ארבע - ואפשרה לנו לקדם סיוע הומניטרי חיוני נוסף לעזה".

"הייתי עסוק מאוד להבטיח, לקיים ולהאריך את העסקה הזו. למרבה הצער, חמאס הסתלק לאחר שבוע אחד בלבד. אבל ארצות הברית ושותפותינו לא ויתרו. השר בלינקן חזר לאזור בשבוע האחרון בחיפוש אחר דרך קדימה להסכם לשחרור כל אלה שעדיין מוחזקים. אני מצפה לשמור על קשר הדוק עם עמיתיי בקטאר, מצרים וישראל כדי להחזיר את כל בני הערובה הביתה ולחזור למשפחותיהם", הוסיף.

הנשיא ביידן סיכם את ההצהרה המיוחדת: "לעולם לא אשכח את הצער והסבל ששמעתי בפגישותיי עם משפחות בני הערובה האמריקנים. אף אחד לא צריך לסבול אפילו יום אחד ממה שהם עברו. ביום הנורא הזה, אני שוב מאשר את התחייבותי לכל בני הערובה ומשפחותיהם - אנחנו איתכם. לעולם לא נפסיק לעבוד כדי להחזיר את האמריקנים הביתה".

ג'ו ביידן ארה"ב מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד