כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי 52 שנות מלוכה

מלכת דנמרק העבירה את הכתר לבנה המלך

מלכת דנמרק העבירה את הכתר לבנה המלך פרידריק העשירי. המלך הדני החדש בן 55, ובנו יורש העצר יחגוג בקרוב את יום הולדתו ה־19

מלכת דנמרק העבירה את הכתר לבנה המלך
משמר המלוכה של דנמרק צילום: Pixabay

אחרי 52 שנות כהונה, מלכת דנמרק מרגרטה השניה, חתמה אתמול על צו מלכותי המעביר את הכתר לבנה יורש העצר, שמעתה הפך למלך ומכונה פרידריק העשירי, מלך דנמרק. המלך הדני החדש הוא בן 55, ובנו יורש העצר יחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-19.

הכתרתו של הבן בוצעה על פי החלטת 'מועצת העם' בפרלמנט הדני, ולא התקיים טקס הכתרה מיוחד. התאריך שנבחר על ידי המלכה לקיום האירוע, 14 בינואר, הוא התאריך בו היא עצמה הוכתרה עם מות אביה, לפני 52 שנה.

מחוץ לפרלמנט ולארמון המלוכה המתינו רבבות בני אדם שהגיעו כדי לחלוק למלכה כבוד ביומה האחרון בתפקיד, הם הריעו לכבודה ולכבוד המלך החדש, ורבים מהם אף עטו על עצמם בגדים הדומים לבגדי המלוכה, וחבשו כתרים לראשם. המלכה הגיעה לטקס כשהיא רכובה על הכרכרה המלכותית הרתומה לסוסים אבירים, ואילו המלך החדש נסע במכונית מלכותית עתיקת יומין, שנראה ששימשה עוד את סבו לפני למעלה מ-52 שנה. כמה עשרות חיילים בתלבושת מסורתית ערכו משמר כבוד, ובכך הסתכמו פחות או יותר האירועים החגיגיים לרגל הכתרתו של המלך החדש.

מרגרטה השניה בת ה-83 היתה המלכה הוותיקה ביותר באירופה, לאחר מותה של אליזבת' השניה מלכת הממלכה המאוחדת. היא המלכה שכיהנה בתפקיד במשך זמן רב יותר מכל מלכי דנמרק לפניה, והראשונה לוותר על הכתר בחייה, מזה 900 שנה. לפני כשנה וחצי יצאה המלכה מרגרטה בצעד חריג שעורר סערה גדולה בארצה, כשהודיעה על החלטתה לנשל ארבעה מנכדיה מהתארים המלכותיים שלהם, לאחר שכונו עד אז 'נסיכים', הם לא יורשו עוד להשתמש בתואר הזה, ויוכלו לעשות שימוש לכל היותר בתואר 'רוזן'.

עוד קבעה המלכה, שגם בניו של בנה המלך פרדריק העשירי, יצטרכו להתרגל לרעיון, וכשיגיעו לבגרות יהא עליהם לוותר על התואר. רק בנו הבכור של פרדריק, הנסיך כריסטיאן שעתה הפך ליורש העצר, יישאר נסיך גם בבגרותו. עם זאת, לא מן הנמנע שהמלך החדש יחליט לשנות את החלטתה של אמו, ויאפשר לכל בניו לשאת את תארי הנסיכות גם לאחר שיגיעו לבגרות.

בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד