י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קוריוז

ארדואן משיק בגאווה את פרויקט "המכונית הלאומית" שלו

הנתונים שהחשמלית התורכית מציגה אינם רעים בכלל. בדגם הראשון יהיה מנוע אחד בהספק 215 כוחות סוס שיניע את הגלגלים האחוריים ובדגם השני יהיו שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 430 כוחות סוס שיניעו את ארבעת הגלגלים

ארדואן משיק בגאווה את פרויקט "המכונית הלאומית" שלו
הרכב החשמלי של TOGG התורכית. בעיקר קוריוז צילום: TOGG

רג'יפ טאיפ ארדואן, נשיא תורכיה אינו ידוע באהבתו למדינת ישראל, אבל כמו אי אלו שונאי ישראל שקדמו לו, גם לארדואן יש פרויקט "מכונית לאומית" שהוא השיק בגאווה. למכונית הלאומית של תורכיה קוראים בשם הלא קליט TOGG והיא חשמלית.

לפי חזונו של ארדואן (שוב, אנחנו מזכירים לכם שהוא לא שונא ישראל הראשון שהיו לו כאלה תכניות ויותר מזה לא נוסיף) הגיע הזמן שתורכיה, מדינה שיצרני רכב רבים פתחו בה מפעלים (אתם יודעים שיש טויוטה שמגיעות לישראל מתורכיה גם פורד וגם יונדאי) תשיק מכונית תורכית משלה ותשווק אותה ברחבי העולם.

ארדואן אינו הראשון שהוגה מכונית טורקית. למי שזוכר, לפני עשרות שנים שווקו בישראל מכוניות של חברת אוטוסאן התורכית שנקראו "אנאדול" כלומר "צבי" ומי יודע, אולי כמה כאלה שרדו, אבל בניגוד לאנאדול העתיקה המכונית של TOGG כלל וכלל אינה מיושנת: מדובר בדגם משפחתי חשמלי ראשון שהיצרנית מכנה T10F ולפי דברי ההלל של TOGG, השנה כבר ישווקו אותה בגרמניה. אחרי גרמניה יגיעו גם צרפת ואיטליה.

הנתונים שהחשמלית התורכית מציגה אינם רעים בכלל, אבל בטח שאינם הטובים ביותר בקטגוריה. לפי TOGG למשפחתית שלה יהיו שני גדלי סוללה ושלוש גרסאות: בדגם הראשון יהיה מנוע אחד בהספק 215 כוחות סוס שיניע את הגלגלים האחוריים ובדגם השני יהיו שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 430 כוחות סוס שיניעו את ארבעת הגלגלים.

באשר לסוללה - בגרסת ההנעה האחורית אפשר לבחור סוללת "בסיס" עם קיבולת נמוכה למדי של 52.4 קילוואט או בסוללה הבכירה בהספק יותר הגיוני של 88.5 קילוואט. בגרסת ההנעה הכפולה אפשר לבחור רק בסוללה הבכירה. טווח הנסיעה של הגרסה הבסיסית עם ההנעה האחורית הוא 350 קילומטרים.

טווח הנסיעה של הגרסה עם ההנעה האחורית והסוללה הגדולה הוא 600 קילומטרים ואילו גרסת ההנעה הכפולה מסוגלת לנסוע 530 קילומטרים בין טעינות. ומה הסיכוי שנוכל לקנות כאן את המכונית של טורקיה? כיום אין ל-TOGG מפיץ ישראלי ולאור המצב עם תורכיה יתכן שגם לא יהיה כל כך טעם לייבא לכאן את המכוניות האלה. אבל אנחנו רק נזכיר שלצורר הגדול מכולם היה פרויקט מכונית משלו. קראו לו "החיפושית" ובפעם האחרונה שבדקנו, מכוניות פולקסווגן בהחלט נוסעות בכבישי ישראל.

 

טורקיה רכב חשמלי רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד