ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הישוב פונה

האב השכול: "ראיתי שיש לבן שלי חור ברקה, הוא לא זז"

אליהו איילון, שרעייתו מירה ובנו ברק נהרגו מירי נ"ט בכפר יובל: "אכלתי וראיתי טיל, אמרתי לאשתי 'תחזיקי מעמד'". טען: "הצבא לא בסדר עם מה שקרה"

אחד הבתים שנפגע בכפר יובל
אחד הבתים שנפגע בכפר יובל צילום: רשתות ערביות

ברק איילון ואימו מירה הי"ד, תושבי כפר יובל שבאצבע הגליל, נהרגו אתמול (א') מירי נ"ט ששיגר חיזבאללה אל עבר הגבול הצפוני. אליהו איילון, בעלה של מירה ואביו של ברק, שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר על התקרית הטרגית ממקור ראשון.

"אני כרגע בבית חולים, מחכה למכתב שחרור. קיבלתי בלוק על הגב", עדכן אליהו בפתח השיחה, ושיחזר את שאירע: "נכנסנו לאכול צהריים, אשתי הגישה לי את הארוחה בסלון, והבן והיא ישבו בפינת האוכל. אכלתי איזה שתי דקות ובום. טיל. קמתי, ניגשתי לאשתי, ראיתי שהיא פצועה בפנים, בלסת וביד. אמרתי לה 'תחזיקי מעמד', צלצלתי ל־100, התחילו לשאול שאלות, אמרתי 'תגיעו עם אמבולנס, תפסיקו עם השאלות'".

אליהו המשיך לתאר: "פניתי לבן שלי, קראתי לו כמה פעמים, לא ענה, ראיתי את היד שלו בחוץ, הוצאתי את החלקים שהיו לו על הפנים, ראיתי שיש לו חור ברקה, הוא לא זז. הגיעו המחלצים, פינו את אשתי לבית החולים ואת ברק שמו בצד. אני יצאתי החוצה, בדקו אותי, הכול בסדר, ואמרו לי 'אתה הולך לבדיקה יותר יסודית'. בבדיקה היסודית במיון ראיתי את אשתי, שמטפלים בה במיטה ממול. אחרי איזה רבע שעה בא הבן שלי ואמר לי שהיא לא שרדה. זהו".

כאמור, כפר יובל הוא בין היישובים שפונו בעקבות ההסלמה בחזית הצפונית ומחשש לחיי אדם. אליהו ומשפחתו לא התפנו, זאת מחשש לפרנסתם. "אנחנו לא התפננו, יש לנו משק. אני הייתי בבוקר בלול, וברק בא בצהריים, אכלנו, התחלנו לאכול ובא מה שבא. הצבא לא בסדר, מה שקרה פה, אתמול הם ניקו שם את כל הכפר, זה בתים בודדים. זה לא אזור צפוף, הם ירו טילים לפני חודשיים על בית הלל, על המחנה הצבאי, נפצעו שם כמה אנשים, באותה הזדמנות היו צריכים לנקות את כל הבתים שם. הם רואים אותנו כמו שאני רואה את מי שיושב מולי".

"בגלל זה פינו", ציין כספית, ואליהו זעם: "כן, אז מה? אני אזרוק את העופות? אם הצבא יטפל בזה כמו שצריך יהיה בסדר, אם לא יש לנו בעיה. אנחנו כל הזמן בורחים אחורה".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד