כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מעמד היסטורי

הרבי חגג 40 שנה ליום ההצלה בחזור מהלווית בבא סאלי

אוהדי בית ספינקא התכנסו במוצ"ש למעמד מיוחד של הלל והודיה והתחלת כתיבת ס"ת בראשות האדמו"ר מספינקא רמ"א אשר העלה על נס את חסדי הבורא ית' אשר עמו בהותירו אותו לפליטה גדולה לאחר שחזר מהלווית ה'בבא סאלי' וניצל בנס בתאונה בה נהרג אביו 

הרבי חגג 40 שנה ליום ההצלה בחזור מהלווית בבא סאלי
סעודת הודיה בספינקא רמ"א צילום: שוקי לרר

במוצאי שבת קודש פרשת וארא, ציינו את יום ההצלה של האדמו"ר מספינקא רמ"א בשילוב התחלת כתיבת ספר תורה, במלאות 40 שנה לנס המפורסם בתאונה הנוראה בדרך חזרה מהלוויית ה'בבא סאלי' זי"ע, בה נגדע פתיל חייו של אביו כ"ק מהרי"א מספינקא זצ"ל עם עוד נפשות טהורות מישראל.

מדובר בפעם הראשונה בה ערך האדמו"ר מעמד מיוחד של הלל והודיה להשי"ת על חסדיו ונפלאותיו שעמו לזכר יום ההצלה, כאשר לאורך השנים צוין הנס ברון שיר ושבח כחלק מסעודת ההילולא לאביו זצ"ל. השנה במלאות ארבעה עשורים, הוחלט לייחד יום בפני עצמו.

במעמד התחיל הרבי בכתיבת ספר תורה, לזכר נשמתו הטהורה של אביו כ"ק הגאון הצדיק רבי יצחק אייזיק מספינקא זצ"ל.

למרות שחלפו מאז 40 שנה, אצל רבים מבני היהדות הנאמנה צרוב בזיכרון אותו לילה נורא של ה' שבט תשמ"ד, בו נודע על האסון הגדול והשריפה אשר שרף ה', בתאונה הטראגית בה נספו אביו מהרי"א מספינקא זצ"ל ואתו ועמו שלושה אברכים יקרים מסולאים, עת עשו את דרכם חזרה מ'אשכבתיה דרבי', של האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל - 'בבא סאלי', לאחר שנטמן בבית העלמין בנתיבות שבדרום.

הבשורה הקשה עשתה לה כנפיים בכל רחבי תבל, וכלל ישראל בכל מקומות מושבותיו התעטף בתוגה וצער על השבר הגדול מנשוא. יחד עם זאת, שביב קטן של נחמה נותר, כאשר נודע כי הרבי, שהיה אז ילד כבן עשר, שהיה גם הוא ברכב הדמים לצד אביו, שרד את התאונה המחרידה אך ספג פציעה אנושה.

במשך חודשים ארוכים נישא שמו בכל תפוצות ישראל בתפילה ובתחנונים לבורא יתברך כי יחיש רפואה שלמה לבנש"ק, ואכן התפילות הרבות התקבלו והילד הקטן החלים לחלוטין, בהקימו בבוא העת את בית המדרש שבשכונת רמת אהרן בבני ברק, אשר הינו כיום תל תלפיות לכל תושבי האזור ולכל מבקשי ה', הנהנים ממנו עצה ותושייה. 

צפו בתיעוד של הצלם שוקי לרר

 

חסידות ספינקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד